Trimma / Optimera Volvo S60 2.5T?

JRMoto
22 augusti 2021 · 60 Inlägg

Tjenare! Har en Volvo S60 2.5T som jag är i tankarna på att trimma eller optimera snart framöver men undrar om det finns någon här på garaget som har trimmat dessa motorer förut som kan det lite bättre än vad jag kan.

Planen var att Steg 1 trimma bilen då det är det lättaste sättet att få effekt för en mindre peng men min fråga är vad rekommenderar ni?
Finns det något mer man kan göra på en 2.5T för att få mer effekt som är "relativt enkelt" och med det menar jag helst inte riva isär hela motorn och vad kan motorn hålla för original skick? 300HK? Mindre? Ge mig alla tips ni kan om att trimma denna motor!

I skrivande stund har bilen ett 3 tums halvsats system från KLRacing med två fullflödes ljuddämpare samt ett öppet AEM Dryflow filter med avskärmning, inget crazy men det är den har. Har hört att byta ut magnetventilen mot en eftermarknad kan hjälpa med att bilen kan få upp laddtryck snabbare? Men har ingen aning om det är sant.

Som sagt skriv gärna alla tips ni har och ber om ursäkt om något jag skriver låter helt dumt smile

Mvh Elias

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang