Tända backspegelblinkers Mercedes w211

Eliasw
11 september 2021 · 33 Inlägg

Tja! Som rubriken lyder så försöker jag hitta vart man kan tända backspegelblinkersen på min 211, en kompis sa de va nåt me å skarva in plus på minus men hitta fan int kablarna, nån annan som vet vart kablarna är eller om de finns nåt annat sätt å tända dom på?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 september 2021 · 14 039 Inlägg

Eliasw skrev:
Tja! Som rubriken lyder så försöker jag hitta vart man kan tända backspegelblinkersen på min 211, en kompis sa de va nåt me å skarva in plus på minus men hitta fan int kablarna, nån annan som vet vart kablarna är eller om de finns nåt annat sätt å tända dom på?

Måste den inte fungera som blinkers?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zzr94092
11 september 2021 · 4 385 Inlägg

TS ska säkert ha dom lysandes,och ska sedan blinka när TS  ämnar att svänga/byta fil..Men jag anser att det är helt åt helvete att ha dom lysandes,någon kan uppfatta det som att bilen i fråga ska svänga , och åker ut ,resten kan väl vem som helst räkna ut vad som kan hända då!!
Eller kanske inte finns blinkers på BMW,Audi,MB...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 september 2021 · 17 462 Inlägg

Tända backspegelblinkers ger även bieffekten tända blåljus. Inte lagligt någonstans. Dessutom kan det ge oönskade resultat i form av tända varningslampor i bilen eller att man de facto eldar upp en elektronikenhet som kostar 20000:- som kanske även styr bra-och-ha-saker som torkare, halvljus med mera.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Eliasw
11 september 2021 · 33 Inlägg

zzr94092 skrev:
TS ska säkert ha dom lysandes,och ska sedan blinka när TS  ämnar att svänga/byta fil..Men jag anser att det är helt åt helvete att ha dom lysandes,någon kan uppfatta det som att bilen i fråga ska svänga , och åker ut ,resten kan väl vem som helst räkna ut vad som kan hända då!!
Eller kanske inte finns blinkers på BMW,Audi,MB...

Äh jag har haft flera bilar som varit tända sådär, aldrig blivit stannad av polisen för det och bli jag de så då tar jag den smällen, frågade bara hur man gör inte konsekvenserna😂

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 september 2021 · 17 462 Inlägg

Eliasw skrev:

zzr94092 skrev:
TS ska säkert ha dom lysandes,och ska sedan blinka när TS  ämnar att svänga/byta fil..Men jag anser att det är helt åt helvete att ha dom lysandes,någon kan uppfatta det som att bilen i fråga ska svänga , och åker ut ,resten kan väl vem som helst räkna ut vad som kan hända då!!
Eller kanske inte finns blinkers på BMW,Audi,MB...

Äh jag har haft flera bilar som varit tända sådär, aldrig blivit stannad av polisen för det och bli jag de så då tar jag den smällen, frågade bara hur man gör inte konsekvenserna😂

Ok.
Ta minus till blinkersen och sätt på plus/tändning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Eliasw
14 september 2021 · 33 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Eliasw skrev:

zzr94092 skrev:
TS ska säkert ha dom lysandes,och ska sedan blinka när TS  ämnar att svänga/byta fil..Men jag anser att det är helt åt helvete att ha dom lysandes,någon kan uppfatta det som att bilen i fråga ska svänga , och åker ut ,resten kan väl vem som helst räkna ut vad som kan hända då!!
Eller kanske inte finns blinkers på BMW,Audi,MB...

Äh jag har haft flera bilar som varit tända sådär, aldrig blivit stannad av polisen för det och bli jag de så då tar jag den smällen, frågade bara hur man gör inte konsekvenserna😂

Ok.
Ta minus till blinkersen och sätt på plus/tändning.

Ok men vet nån villen kabel det är som man ska skarva in en plus på? Det är några svarta kablar och en vit t blinkerskontakten

Eliasw
14 september 2021 · 33 Inlägg

Eliasw skrev:

Hybrid_ skrev:

Eliasw skrev:

Äh jag har haft flera bilar som varit tända sådär, aldrig blivit stannad av polisen för det och bli jag de så då tar jag den smällen, frågade bara hur man gör inte konsekvenserna😂

Ok.
Ta minus till blinkersen och sätt på plus/tändning.

Ok men vet nån villen kabel det är som man ska skarva in en plus på? Det är några svarta kablar och en vit t blinkerskontakten

Och vet nån hur man kan tända vanliga blinkersens som sitter vid fronten så dom lyser hela tiden? Är de samma kanske?

zzr94092
14 september 2021 · 4 385 Inlägg

Andvänd  blinkersen till det den ska vara till istället..

Mack Forum- och sitemoderator
14 september 2021 · 26 134 Inlägg

Eliasw skrev:

Eliasw skrev:

Hybrid_ skrev:

Ok.
Ta minus till blinkersen och sätt på plus/tändning.

Ok men vet nån villen kabel det är som man ska skarva in en plus på? Det är några svarta kablar och en vit t blinkerskontakten

Och vet nån hur man kan tända vanliga blinkersens som sitter vid fronten så dom lyser hela tiden? Är de samma kanske?

Du kör epa va..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Eliasw
14 september 2021 · 33 Inlägg

zzr94092 skrev:
Andvänd  blinkersen till det den ska vara till istället..

Men snälla jag hade inte tänkt köra med de hela tiden på utan jag hade tänkt koppla det på position så man kan ha de på på parkeringar och då man tar bilder på bilen osv, fatta int varför du ska gnälla på vad jag ska använda de till, frågade som sagt bara hur man gjorde det😂

Eliasw
14 september 2021 · 33 Inlägg

Mack skrev:

Eliasw skrev:

Eliasw skrev:

Ok men vet nån villen kabel det är som man ska skarva in en plus på? Det är några svarta kablar och en vit t blinkerskontakten

Och vet nån hur man kan tända vanliga blinkersens som sitter vid fronten så dom lyser hela tiden? Är de samma kanske?

Du kör epa va..?

Nej fan jag kör 211 bil, ni verka ju dock tro att jag ska köra med blinkersen tända HELA TIDEN efter vägen, snälla så dum e jag intr

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 september 2021 · 17 462 Inlägg

Eliasw skrev:

zzr94092 skrev:
Andvänd  blinkersen till det den ska vara till istället..

Men snälla jag hade inte tänkt köra med de hela tiden på utan jag hade tänkt koppla det på position så man kan ha de på på parkeringar och då man tar bilder på bilen osv, fatta int varför du ska gnälla på vad jag ska använda de till, frågade som sagt bara hur man gjorde det😂

Parkeringsljuset/positionsljuset lyser även när du kör med halvljus påslaget... Separat brytare med växlande relä behövs.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang