Köpråd bmw e36 coupe?

zimpan304
16 september 2021 · 236 Inlägg

Hallå kikar lite efter en bmw e36 coupe på utländska sidor, hittade då denna https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta … 0c40045dc4

ingen koll på just dessa bilar och vad som är rimligt pris så kollar med er, är detta ett rimligt pris? Den ser fin ut, nästan för fin för att legat ute sen i Januari utan att ha blivit såld? Vad ska man se upp för? Grejen är jag bara behöver en fin kaross då jag har en drivlina jag tänk hinka i. Asså grejen är  att den finns i Estland, tidigare ifrån Schweiz,   Killen äger även en e36 cab och han säger han köpte båda samtidigt där i Schweiz som lite av en investering och coupen hade varit avställd sen 2012 när han köpte den, men att det blivit för dyrt att ha två sånna hobbybilar därav han säljer den.

Fått fler bilder där bilen står i garage övertäckt, bild på när han är på utställning på bilträff med den samt bild bredvid cabben.

Har ni några tankar? Jag har sökt upp reggnummer och vin nummer och hittar inget gammalt som den varit med i olycka eller varit stöldanmäld i något land.

Ser ju otroligt fin ut, all servicehistorik och ser bra omhändetagen ut. Men som sagt varför har den inte blivit såld då tycker man...?

Första bilen varit något sugen på att importera så tänkte bara kolla här först om någon har nått att tycka till om?

Senast redigerat av zimpan304 (16 september 2021)

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
Utmarks-Loke
16 september 2021 · 5 809 Inlägg

Att den inte blivit såld beror nog på att den har en av de minst intressanta motorerna, samt att den står i Estland vilket nog skrämmer bort en och annan köpare från Tyskland, Benelux och liknande. Men du borde inte köpa den osedd, du borde åka dit och kolla själv hur den ser ut under. E36 rostar ju en hel del.

zimpan304
17 september 2021 · 236 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Att den inte blivit såld beror nog på att den har en av de minst intressanta motorerna, samt att den står i Estland vilket nog skrämmer bort en och annan köpare från Tyskland, Benelux och liknande. Men du borde inte köpa den osedd, du borde åka dit och kolla själv hur den ser ut under. E36 rostar ju en hel del.

hmm jaha det är så det kan vara kanske, ja jag har en m50 2.8l turbo som ska i ändå så kvittar ju för mig, men ja jag hade tänkt att åka dit och kolla på den isåfall såklart, för mycket pengar för att chansa och få den levererad😅

Om ifall man nu åker dit, vart är vanliga ställen för rost man ska glo?  Några andra grejer man borde se upp för som kan vara ett big NoNo?

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang