Tips På Liten Skåpbil Med Hög Lastvikt Sökes

berren
17 september 2021 · 33 Inlägg

Hej
Jag är på jakt efter en mindre skåpbil/transportbil som kan lasta tungt. Typ storlek som caddy men caddy lastar inte tillräckligt mycket laglig vikt. Jag skulle vilja ha ca 700-900kg lastförmåga och kosta under 50 tusen. Den bästa jag hittat hittils är Ford Transit Connect, den kan man lasta 730kg i. Hur är dom i övrigt?

Kom med tips
Tack!

Utmarks-Loke
18 september 2021 · 5 833 Inlägg

Ford transit connect är inte så illa faktiskt. Den jag hade funkade bra, men det är förstås plastig och billig inredning och inte sitter man gott i förarsätet då det inte går att skjuta tillbaka på grund av hyttväggen. Men så är det ju på i princip alla små skåpbilar.
Min hade dieselmotor som funkade bra, fast på slutet hade det börjat vina i turbon. Skulle jag köpa en liten transportbil igen skulle jag överväga en likadan.

Bassiehof
19 september 2021 · 1 777 Inlägg

Kolla upp en pickup. Och kolla upp om chassit är rakt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 september 2021 · 14 039 Inlägg

berren skrev:
Hej
Jag är på jakt efter en mindre skåpbil/transportbil som kan lasta tungt. Typ storlek som caddy men caddy lastar inte tillräckligt mycket laglig vikt. Jag skulle vilja ha ca 700-900kg lastförmåga och kosta under 50 tusen. Den bästa jag hittat hittils är Ford Transit Connect, den kan man lasta 730kg i. Hur är dom i övrigt?

Kom med tips
Tack!

Jag har en Ford Transit Connect på jobbet och den får bara lasta 575 kilo, det är en 2017.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
berren
20 september 2021 · 33 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Ford transit connect är inte så illa faktiskt. Den jag hade funkade bra, men det är förstås plastig och billig inredning och inte sitter man gott i förarsätet då det inte går att skjuta tillbaka på grund av hyttväggen. Men så är det ju på i princip alla små skåpbilar.
Min hade dieselmotor som funkade bra, fast på slutet hade det börjat vina i turbon. Skulle jag köpa en liten transportbil igen skulle jag överväga en likadan.

Låter bra!

berren
20 september 2021 · 33 Inlägg

Vettemannen skrev:

berren skrev:
Hej
Jag är på jakt efter en mindre skåpbil/transportbil som kan lasta tungt. Typ storlek som caddy men caddy lastar inte tillräckligt mycket laglig vikt. Jag skulle vilja ha ca 700-900kg lastförmåga och kosta under 50 tusen. Den bästa jag hittat hittils är Ford Transit Connect, den kan man lasta 730kg i. Hur är dom i övrigt?

Kom med tips
Tack!

Jag har en Ford Transit Connect på jobbet och den får bara lasta 575 kilo, det är en 2017.

/Benny

Nyare chassi på dom jämfört med dom jag kollat på. Sen kan det nog skilja beroende på motor

LarsJo8
22 november 2021 · 11 Inlägg

lastkapaciteten beror mycket på år. Jag har en från Ford Transit 2017 som väger 700kg. Jag är en hantverkare och jag trivs bra med det. Så jag kan rekommendera det.

LarsJo8
24 november 2021 · 11 Inlägg

Jag behöver flera hyllor till skåpbilen (ford transit 2017). Är det någon som känner till denna konfigurator? https://www.mysortimo.se/sv_SE/produkte … figuration

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang