Har ni känt er ledsen nån gång över att behöva sälja skrota bilen/mopeden/husvagnen?

Eleeb90
12 oktober 2021 · 345 Inlägg

Hej! Lite ledsen är jag över att behöva sälja iväg en husvagn jag har. Jag hade påbörjat lite renovering men jag upptäckte eftersom att det var allt för mycket att göra på den. Det klokaste valet blir då att sälja väg den. Jag har haft den över två år men det blev aldrig något av den. Jag skulle fixat felen på den när jag köpte den. Tiden gick för långt och det har blivit fukt skador i tak golv m.m. Det är ingen dyr husvagn men ändå.

Förmodligen fixar någon den eller så bygger dom en Biltransport av den.

Har ni kännt så om någon bil husvagn eller annat fordon nån gång? Kanske att ni haft ett fordon en längre tid sen vart felen för komplicerade att fixa för att det ska va värt tiden eller pengarna? Säkert många som varit med om det men vad är era historier?

Mvh

Jesper328
13 oktober 2021 · 2 365 Inlägg

Kanske inte just inför, eller direkt efter försäljningen, men i dagsläget så ångrar man att man sålt vissa bilar på grund av tidsbrist.
Bilar som man idag hade gjort iordning på ett par kvällar.

Försöker få tag i ägaren till min första ordentligare bil utan större framgång vilket är lite ångestframkallande då jag *verkligen* vill köpa tillbaka den.. big_smile

Up the RA
torsen
13 oktober 2021 · 7 233 Inlägg

Med facit i hand har jag flera gånger ångrat att jag skrotat bilar.
Det har varit bilar med krock- eller rostskador jag köpt för att plundra på drivlinan eller annat.
Även ett par utlandsreggade har jag skrotat.

Efteråt har man ångrat att man inte sparade tanken, vindrutetorkamotorn, rattlåset med flera delar.

Senast skrotade jag och en polare en Samurai.
Vi plundrade den på det mesta - men bensinpumpen glömde vi.

Brådhis * Voff voff *
13 oktober 2021 · 10 276 Inlägg

Jesper328 skrev:
Kanske inte just inför, eller direkt efter försäljningen, men i dagsläget så ångrar man att man sålt vissa bilar på grund av tidsbrist.
Bilar som man idag hade gjort iordning på ett par kvällar.

Precis så är det tyvärr...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Eleeb90
14 oktober 2021 · 345 Inlägg

Jesper328 skrev:
Kanske inte just inför, eller direkt efter försäljningen, men i dagsläget så ångrar man att man sålt vissa bilar på grund av tidsbrist.
Bilar som man idag hade gjort iordning på ett par kvällar.

Försöker få tag i ägaren till min första ordentligare bil utan större framgång vilket är lite ångestframkallande då jag *verkligen* vill köpa tillbaka den.. big_smile

Jo ibland har man annat i livet eller att man inte har någon stans att ställa bilen bilarna tills man har mer tid eller ork för den.

Du borde ju kunna komma i kontakt med honom om du hittar hans nummer eller om du kanske hittar honom på Facebook eller i värsta fall gammalt hederligt brev på posten smile mvh

THEBADGUY Gorgilus addictus
14 oktober 2021 · 4 736 Inlägg

Ja, när jag sålde min 240 vid inköp av nyare bil, runt 2008-2009 tror jag det var.
Saknar den bilen än idag.
https://www1.garaget.org/archive/18/17015/66554/large_66554-1021299.jpg

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
granadadr
14 oktober 2021 · 7 286 Inlägg

självklart,, tackolåv inte så många jag ångrar, 2 st,, har kvar min förstabil än,,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Lucif3r
14 oktober 2021 · 2 207 Inlägg

Jag ångrar att jag sålde min förra 945a. Speciellt när jag fick reda på att den blev krockad knappa 2 år efter försäljning sad

Steff240
14 oktober 2021 · 1 016 Inlägg

Jag hade en 240 -87 typ 2013-2014. En jubileumsmodell med speciell dekorsats och härlig blå plyschinredning. Jag älskade den bilen big_smile

Tyvärr var den ganska rostig i bakskärmarna och jag kände mig inte mogen uppgiften att fixa till det då.
Efter att nån tattare dessutom gjort inbrott i den och brutit sönder bagageluckan för att komma åt baslådan och slutsteget så ledsnade jag totalt och sålde den till en kille som tattade ner den fullständigt och sen bytte bort den efter 2 veckor igen. Den har stått avställd sen dess såvitt jag vet och är nog inte speciellt fräsch längre...

Synd att jag inte ställde undan den istället sad Som tur var sparade jag min förstabil åtminstone big_smile

caromania Forummoderator
14 oktober 2021 · 9 296 Inlägg

Jag fick balansrubbning när jag sålde min Amazon som jag hade renoverat från skrot till originalskick. Trots att det gått 15 år så är det något som fortfarande får mig att bli riktigt bedrövad när jag tänker på det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Utmarks-Loke
14 oktober 2021 · 5 833 Inlägg

Jag fick tag på en gammal fin Ford Transit flakbil från 1984, den gamla snygga med motorhuv. Den såg rätt bra ut med bara lite rost och jag hade stora renoveringsplaner. Men desto mer jag grejade, desto mer rost hittade jag. Till slut insåg jag att den inte var så fräsch som den först verkade. Då ångrade jag hela saken och sålde den. Nu efteråt vet jag inte riktigt hur jag känner, hade jag fortsatt svetsa hade jag snart fått ordning på den. Fick åtminstone tillbaka pengarna när jag sålde den och det kändes ju bra just då att bli av med ett "hopplöst" projekt.

Andra bilar jag ångrar att jag sålt har varit flera bmw E28 och E30, ett par volvo 245, en MB 350 SLC -73 och en Jeep Wrangler -87. Samtliga var billiga då men är svindyra idag.

Jesper328
14 oktober 2021 · 2 365 Inlägg

Eleeb90 skrev:
Jo ibland har man annat i livet eller att man inte har någon stans att ställa bilen bilarna tills man har mer tid eller ork för den.

Du borde ju kunna komma i kontakt med honom om du hittar hans nummer eller om du kanske hittar honom på Facebook eller i värsta fall gammalt hederligt brev på posten smile mvh

Jo, efter att ha använt mina eminenta detektivkunskaper så finner jag enbart ett nummer till hans mor som ej svarar på sms eller samtal..
Man får väl nästan skicka brev till hans föräldrar helt enkelt. smile

Up the RA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang