Går ej låsa upp passat -10

passat10
14 oktober 2021 · 2 Inlägg

Hej, var ut tidigare idag med min bil. En passat från -10. Då fungerade det som vanligt att låsa och låsa upp bilen med c-lås. Nu reagerar bilen endast när man försöker låsa den med c-lås. Testat extra nyckel och den fysiska nyckeln. Går ej att låsa upp den på något sätt. Inte heller via bakluckan… Någon som kan hjälpa mig?

Brådhis * Voff voff *
14 oktober 2021 · 10 277 Inlägg

passat10 skrev:
Hej, var ut tidigare idag med min bil. En passat från -10. Då fungerade det som vanligt att låsa och låsa upp bilen med c-lås. Nu reagerar bilen endast när man försöker låsa den med c-lås. Testat extra nyckel och den fysiska nyckeln. Går ej att låsa upp den på något sätt. Inte heller via bakluckan… Någon som kan hjälpa mig?

Går det inte att låsa upp med nödnyckeln menar du? Är det att det inte går att vrida runt eller att det inte händer något när du vrider på den?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
passat10
14 oktober 2021 · 2 Inlägg

Brådhis skrev:

passat10 skrev:
Hej, var ut tidigare idag med min bil. En passat från -10. Då fungerade det som vanligt att låsa och låsa upp bilen med c-lås. Nu reagerar bilen endast när man försöker låsa den med c-lås. Testat extra nyckel och den fysiska nyckeln. Går ej att låsa upp den på något sätt. Inte heller via bakluckan… Någon som kan hjälpa mig?

Går det inte att låsa upp med nödnyckeln menar du? Är det att det inte går att vrida runt eller att det inte händer något när du vrider på den?

Det går att vrida men ingenting händer, sett att fler haft liknande problem men hittar inget svar på problemet:/

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 oktober 2021 · 13 736 Inlägg

har du testat innifrån?    med hjälp av komfort nedvevning av rutorna?

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Steff240
14 oktober 2021 · 1 017 Inlägg

Min svåger hade ett liknande problem med sin passat. Då var det en av kablarna till förardörren som blivit skadad och typ kortslöt låsmotorn så att den försökte låsa hela tiden, om jag förstod saken rätt.

Detta hände med nycklarna i bilen, motorn igång och deras unge fastspänd i bilstolen medans han var utanför och skrapade rutan roll

Brådhis * Voff voff *
14 oktober 2021 · 10 277 Inlägg

Growe skrev:
har du testat innifrån?    med hjälp av komfort nedvevning av rutorna?

Precis, går rutorna ner om du håller inne "lås upp"-knappen på fjärren?

Om inte så hade jag bytt batteri i fjärren...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang