Motorn dör hela tiden

V744
17 oktober 2021 · 13 Inlägg

Tjena har en gammal 740 92:a med b230f motor (Ombyggd bil/ A-traktor). Den har under en LÅNG tid strulat nu med att motorn helt dör. Den dör både under körning men även när den står på tomgång. Jag själv är bra på bilar men hittar fan inte felet någon stans. Jag har byttat bränsle pumps reläet med mera men som sagt hittar jag inte felet någonstans. Och när den sen dött så går den inte igång igen av sig själv utan man måste vrida om täningen igen för att motorn ska starta igen. Och den går bra annars osså vidare men de är bara de att den dör hela tiden. Har haft olika vänner som jobbar inom bilyrket som kollat på den, men då har dom bara gett mig tips om att byta den och den eller prova de men inget funkat. Om ni behöver veta mer så säg till så fixar jag de

Utmarks-Loke
17 oktober 2021 · 5 833 Inlägg

AronsS70 skrev:
Jag skulle säga att det är kompression som saknas, har du gjort komptest?

Hur menar du att kompressionen skulle komma och gå? Jag skulle börja med att kolla om det finns någon gnista när felet uppkommit och bilen inte vill starta, och om den startar på startgas.

uhlin
17 oktober 2021 · 2 834 Inlägg

AronsS70 skrev:
Jag skulle säga att det är kompression som saknas, har du gjort komptest?

Vadå komp som försvinner? Den går ju och stannar, sen startar då han vrider av tändningen och startar igen som jag förstår. Skulle slå ett slag för kontaktplattan på tändlåset.

V744
22 oktober 2021 · 13 Inlägg

Tack för tipsen ska kolla de så snabbt jag kan.

zzr94092
22 oktober 2021 · 4 385 Inlägg

Håller åxxå med om kontaktplattan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang