S10 till A-traktor

Lalli73
18 oktober 2021 · 1 Inlägg

Vi ska bygga om en Chevrolet S-10 till A-traktor. Är det någon som gjort detta och kan ge lite tips och råd?
Jag har aldrig gjort detta och vi har köpt H-reg till den.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 oktober 2021 · 13 734 Inlägg

bara följa regelboken så går det fint..

polarn byggde en till sin son   den dog rätt fort när han körde den rätt i en stenstolpe eller vad det var.    sen måste jag ställa mig frågan till varför ett så dumt val..      hade tills för några veckor sen aldrig kört en s10.  och med facit i handen så är det faktiskt den värsta bilen jag någonsin kört..   det framställer min Fiat Uno som var min första bil som att den hade en effekt som en Ferrari och var bekväm som en Rolls-Royce.    och drog soppa som en Tesla..

mage till törstig obekväm och slö bil går fan inte att hitta om man ens försöker

Senast redigerat av Growe (18 oktober 2021)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 oktober 2021 · 17 465 Inlägg

Growe skrev:
bara följa regelboken så går det fint..

polarn byggde en till sin son   den dog rätt fort när han körde den rätt i en stenstolpe eller vad det var.    sen måste jag ställa mig frågan till varför ett så dumt val..      hade tills för några veckor sen aldrig kört en s10.  och med facit i handen så är det faktiskt den värsta bilen jag någonsin kört..   det framställer min Fiat Uno som var min första bil som att den hade en effekt som en Ferrari och var bekväm som en Rolls-Royce.    och drog soppa som en Tesla..

mage till törstig obekväm och slö bil går fan inte att hitta om man ens försöker

Håller med rakt av. Den lär väl dra så mycket att den knappt går att köra som bruks-traktor.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 oktober 2021 · 13 734 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:
bara följa regelboken så går det fint..

polarn byggde en till sin son   den dog rätt fort när han körde den rätt i en stenstolpe eller vad det var.    sen måste jag ställa mig frågan till varför ett så dumt val..      hade tills för några veckor sen aldrig kört en s10.  och med facit i handen så är det faktiskt den värsta bilen jag någonsin kört..   det framställer min Fiat Uno som var min första bil som att den hade en effekt som en Ferrari och var bekväm som en Rolls-Royce.    och drog soppa som en Tesla..

mage till törstig obekväm och slö bil går fan inte att hitta om man ens försöker

Håller med rakt av. Den lär väl dra så mycket att den knappt går att köra som bruks-traktor.

en annan som åker en polo 1.6tdi och en audi a2.. och sen lånade jag brorsans polars s10 för att flytta åt morsan.. då jag inte hade drag på mina bes bilar.. och jag såg tankmätaren sjunka när man körde med den...  122hk var det..totalt STENDÖD  gick knappt upp i 80km/h

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Brådhis * Voff voff *
19 oktober 2021 · 10 276 Inlägg

Growe skrev:
mage till törstig obekväm och slö bil går fan inte att hitta om man ens försöker

Jodå, du glömmer Nissan Navara... big_smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 oktober 2021 · 13 734 Inlägg

Brådhis skrev:

Growe skrev:
mage till törstig obekväm och slö bil går fan inte att hitta om man ens försöker

Jodå, du glömmer Nissan Navara... big_smile

inte kört någon sån.. vete fan om jag åkt i någon heller..  dom är perfekta för dom går alltid av på mitten
ramen rostar på ett enda stället och där viker den sig förr eller senare.. vet att polarn optimerat väldigt många Nivara....  många som testade dessa äkliga boxar och var besvikna.. det gick iaf över efter en riktig optimering  men minns inte att jag åkt i någon eller ej..  men aldrig förstått men på varken suvar eller äkliga stora pickisar..  finner ingen mening med att slösa pengar på sånt då åker jag hellre i min äkligt fula a2.. den är iallfall ekonomiskt försvarsbart att köra runt i

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang