Flippa bakaxel Chevrolet C10 1973

Berzelius11
18 oktober 2021 · 3 Inlägg

Tjena, ny här på forumet och även ny med att äga en Cheva Pickis. 😊
Har tänkt jobba med den i vinter och har planer på att sänka den. Bygga luftfjädring hade ju varit det optimala men iom man har en budget som inte tillåter det så får jag köra på att flippa bakaxeln och sätta sänkspindlar fram. Men vad säger bilprovningen om flippade bakaxlar? Någon som har erfarenhet av det?
Mvh Peter

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 oktober 2021 · 14 007 Inlägg

Berzelius11 skrev:
Tjena, ny här på forumet och även ny med att äga en Cheva Pickis. 😊
Har tänkt jobba med den i vinter och har planer på att sänka den. Bygga luftfjädring hade ju varit det optimala men iom man har en budget som inte tillåter det så får jag köra på att flippa bakaxeln och sätta sänkspindlar fram. Men vad säger bilprovningen om flippade bakaxlar? Någon som har erfarenhet av det?
Mvh Peter

Jag har aldrig hört uttrycket "flippad bakaxel", vad betyder det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Berzelius11
18 oktober 2021 · 3 Inlägg

Flyttar bakaxeln från undersidan av bladfjädrarna till ovansidan på bladfjädrarna. Finns kit att köpa för att utföra sånt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 oktober 2021 · 14 007 Inlägg

Berzelius11 skrev:
Flyttar bakaxeln från undersidan av bladfjädrarna till ovansidan på bladfjädrarna. Finns kit att köpa för att utföra sånt.

Okay! Hur mycket gör det då? 10-15 cm eller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Berzelius11
18 oktober 2021 · 3 Inlägg

Ja runt 10 cm. Går säkert göra mer men har inte läst på hur bara. 😊
Men vill inte åka för lågt, been there Done that med en folkvagn… å det va bara jobbigt. 😅

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang