Är detta avgassystem någonting att ha?

dwadw
3 december 2021 · 292 Inlägg

Detta, mitt just nu som sitter på bilen är något gammalt och det läcker till och med. Vill även ha lite coolare ljud.

Är det här någonting att ha? Känns dessutom lite konstigt att köra med "sport"avgassystem när det inte direkt är någon sportbil.

Senast redigerat av dwadw (3 december 2021)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2021 · 14 007 Inlägg

dwadw skrev:
Detta, mitt just nu som sitter på bilen är något gammalt och det läcker till och med. Vill även ha lite coolare ljud.

Är det här någonting att ha? Känns dessutom lite konstigt att köra med "sport"avgassystem när det inte direkt är någon sportbil.

Jag ser inget.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
dwadw
3 december 2021 · 292 Inlägg

Vettemannen skrev:

dwadw skrev:
Detta, mitt just nu som sitter på bilen är något gammalt och det läcker till och med. Vill även ha lite coolare ljud.

Är det här någonting att ha? Känns dessutom lite konstigt att köra med "sport"avgassystem när det inte direkt är någon sportbil.

Jag ser inget.

/Benny

https://www.mrtuning.se/modellanpassat/ … 1983-1991/

nu kanske? Länken fungerar för mig iaf.

Brådhis * Voff voff *
3 december 2021 · 10 244 Inlägg

Vettemannen skrev:

dwadw skrev:
Detta, mitt just nu som sitter på bilen är något gammalt och det läcker till och med. Vill även ha lite coolare ljud.

Är det här någonting att ha? Känns dessutom lite konstigt att köra med "sport"avgassystem när det inte direkt är någon sportbil.

Jag ser inget.

/Benny

Kolla noga så ser du att "Detta" i hans inlägg är en länk. smile Håller du muspekaren över så ser du att ordet blir understruket.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
dwadw
4 december 2021 · 292 Inlägg

Brådhis skrev:

Vettemannen skrev:

dwadw skrev:
Detta, mitt just nu som sitter på bilen är något gammalt och det läcker till och med. Vill även ha lite coolare ljud.

Är det här någonting att ha? Känns dessutom lite konstigt att köra med "sport"avgassystem när det inte direkt är någon sportbil.

Jag ser inget.

/Benny

Kolla noga så ser du att "Detta" i hans inlägg är en länk. smile Håller du muspekaren över så ser du att ordet blir understruket.

Haha jasså trodde att länken inte fungerade för honom..

Men jag har tänkt på en sak, istället för att lägga drygt 3000 kr på en helt nytt avgassystem skulle man inte bara kunna byta eller kapa ljuddämparen lite, sätta något nytt rör och en ny slutdel?

Vill ha ett lite coolare och "muffigare" ljud om du förstår vad jag menar.

Senast redigerat av dwadw (4 december 2021)

husseman
4 december 2021 · 1 577 Inlägg

Hmm, kapa systemet , ta bort en burk...o sen nåt maffigt slutrör med LED i.. Lite "muffigare ljud"
O riktigt inne, om man åker A-Traktor. Huuu...

mvh/Husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang