Hur ska en B5254 T låta

AronsS70
5 december 2021 · 24 Inlägg

Hej igen!

Jag har en volvo med en B5254 T motor i sig. Den har gått 33k mil och har förmodligen blivit ungdomskörd rätt länge (ca 2-3år) och är import från italien.

Jag undrar hur den ska låta för att veta ifall motor fortfarande är okej eller ifall något behöver bytas.
Video/ljud länken:
https://youtu.be/d-TYNV9AKKk

MVH Aron

AronsS70
5 december 2021 · 24 Inlägg

PS
Den har en cold air intake så den låter lite extra från turbon

Jesper328
5 december 2021 · 2 364 Inlägg

Låter väl inget konstigt det där.
Rasslande lyftare är ju en produktegenskap på de där motorerna.

Up the RA
AronsS70
6 december 2021 · 24 Inlägg

Jesper328 skrev:
Låter väl inget konstigt det där.
Rasslande lyftare är ju en produktegenskap på de där motorerna.

Okej gött! Jag har bara ägt en 10 Ventilare förut och den lät mindre men såklart; denna har ju 20 ventiler så då borde det vara dubblet så mycke ljud.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 december 2021 · 13 729 Inlägg

Jesper328 skrev:
Låter väl inget konstigt det där.
Rasslande lyftare är ju en produktegenskap på de där motorerna.

tycker mest att man hör spridarna.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Lucif3r
6 december 2021 · 2 207 Inlägg

Jupp, låter exakt som spridarna tycker jag. Möjligt att någon lyftare tickar lite mer än fabriksny(var motorn varm eller kall vid inspelning?).
I vilket fall låter det fullständigt normalt och säkerligen inget att oroa sig över.

AronsS70
6 december 2021 · 24 Inlägg

Lucif3r skrev:
Jupp, låter exakt som spridarna tycker jag. Möjligt att någon lyftare tickar lite mer än fabriksny(var motorn varm eller kall vid inspelning?).
I vilket fall låter det fullständigt normalt och säkerligen inget att oroa sig över.

Motorn var varm under inspelningen, dock har den stott ca 5 månader utan att starta då tändspolen var kass. Jag ska byta olja och oljefilter och då hoppas jag att den går finare än vad den gör. Men alla era svar tyder iallafall på att den kommer gå några tusen mil till vilket gör mig lättad (:-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang