Volvo 740 död och konstigt ljud när man drar runt motorn

Redis315
5 december 2021 · 15 Inlägg

Haj

Råka sladda in i en snödriva och efter de dog den och vägrar starta. Den har gnista, verkar får soppa och är inte tät i avgasröret. Tänder inte på startgas. Det konstiga är att de låter konstigt från under bilen (låter som avgasröret men antagligen inte), lite samma ljud som när man inte har i tändstift i motorn fast underifrån. Tackar om någon har något tips på vad de kan va.

Steff240
5 december 2021 · 1 018 Inlägg

Vilken ände av bilen åkte in i snödrivan?

Låter nästan som att du beskriver att bilen låter komplös och det bör den inte bli av lite snö... Eller blev hela motorrummet fullt? Då kan det, teoretiskt, kommit in i kammremskåpan och fått remmen att kugga över/gå av. Osannolikt, men kanske...

Redis315
5 december 2021 · 15 Inlägg

Steff240 skrev:
Vilken ände av bilen åkte in i snödrivan?

Låter nästan som att du beskriver att bilen låter komplös och det bör den inte bli av lite snö... Eller blev hela motorrummet fullt? Då kan det, teoretiskt, kommit in i kammremskåpan och fått remmen att kugga över/gå av. Osannolikt, men kanske...

Nej jag har komp å de var passagerar sidan som åkte in i snön. Ska testa kompet nu i veckan iallafall men den går fortfarande som vanligt på startmotorn. Tror inte alls att de e kompsläpp men något gör att den inte vill starta.
Kamremen är de inte för jag har ingen kåpan på å ingen snö var i kåpan men ska kolla så fort jag har chans.

Senast redigerat av Redis315 (6 december 2021)

jaka54
6 december 2021 · 5 731 Inlägg

Hej!
Kolla att kamremmen står rätt ...och sätt på en kamremskåpa!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang