Blött på golvet - Hur kan jag rensa dräneringen för kondensvatten från AC? Opel Vectra 2005 (KO Enjoy 2.2)

OpelV
6 januari 2022 · 1 Inlägg

Efter att ha kört AC:n på fullt blås under en resa i somras var det plaskblött på golvet på passagerarsidan, både fram och bak. Jag trodde tyvärr att det var ett övergående problem och gjorde inte så mycket åt det utan lät det torka upp. Under hösten har bilen körts sparsamt och jag har inte använt AC:n, men jag har märkt en smygande mögellukt och kan nu konstatera att det är mögel under mattan. Jag måste därför ha in den på rekond och mögelsanering, men först behöver jag lösa problemet med varifrån vattnet kommer.

Den rimligaste förklaringen jag kan komma på är att det handlar om kondensvatten från AC:n som inte dränerar ordentligt. Jag var därför på en gör det själv-hall idag och lyfte upp bilen för att hitta något dräneringshål, men hittade inget.

Någon som vet var dräneringen från AC:n sitter på en Vectra? Och hur bär jag mig åt för att rensa upp den, behöver jag först montera av några delar som sitter i vägen?

Tacksam för hjälp!

Brno
8 maj 2023 · 1 Inlägg

Har du fått löst problemet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang