Volvo 740 a traktor går ojämt

Brådhis * Voff voff *
13 januari 2022 · 10 244 Inlägg

Brådhis skrev:
Sportluftfilter och bilen går dåligt = trasig LMM... Vanligare än en 740 med Poppys...

Xelirator skrev:
Uppdaterar igen,  när motorn är varm och tomgången pendlar upp och ner , nu när jag drar lmm så går tomgången upp..är de lmm då månntro?

Min teori kvarstår... wink (Kan förstås inte svära på det, men det ligger iaf nära till hands)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Xelirator
14 januari 2022 · 16 Inlägg

Brådhis skrev:

Brådhis skrev:
Sportluftfilter och bilen går dåligt = trasig LMM... Vanligare än en 740 med Poppys...

Xelirator skrev:
Uppdaterar igen,  när motorn är varm och tomgången pendlar upp och ner , nu när jag drar lmm så går tomgången upp..är de lmm då månntro?

Min teori kvarstår... wink (Kan förstås inte svära på det, men det ligger iaf nära till hands)

Jo, den gör ju det! smile Får nu bara felkod 2-3-2 också ..

Xelirator
14 januari 2022 · 16 Inlägg

For till skroten idag och köpte ny (begagnad) lmm för 300spänn, bilen gick sämre med den, troligen trasig då..satt tillbaka den gamla och tog bort  sportluftfiltret,  satt för handen över halva lmm och då går den helt ok på tomgång..får den för mkt luft med sportlufilter ??

Senast redigerat av Xelirator (14 januari 2022)

Xelirator
17 januari 2022 · 16 Inlägg

provat ännu en ny LMM, ingen skillnad. stiften blir svarta&sotiga och tomgången pendlar när motorn är varm..
Kan de vara lamban? Min pendlar inte alltför mycket, läst 0,2v-0,6v ...min ligger på runt 0,5v och snurrar fram och tillbaka runtikring där..

Xelirator
26 januari 2022 · 16 Inlägg

Update! Bytt avgaspackningar nu och då har felkod 2-3-2 ej återkommit, haft på tomgång I ca 20 min..men tomgången svajar mellan 700-200 när bilen blivit varm..
Kan de va igensatt bränslefilter eller pumpen? Hör surrande pump iaf..
Alla tips mottages tacksamt!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang