Volvo V70n -01 Fönsterhiss

MooMoo3HD
10 januari 2022 · 8 Inlägg

Tjenare. Har letat en massa på olika forum men ingen som fått samma symptom som mig.

Fönsterhissen går upp men inte ner
När jag drar upp fönsterhissen klickar nått relä till bakom ratten men inte när jag trycker nedåt.

Varit inne med dator och kollat knappen och enligt bilen så trycks knappen ner när jag trycker själv och känner av allt så inget fel på knappen i sig.

När jag aktiverade auto funktionen uppåt så drog den ner rutan ca 5-10cm pga klämskyddet så det är inte motorn heller.

Försökte då nollställa fönstrets position med hjälp av att rycka säkring. Nu aktiveras inte klämskyddet längre när jag aktiverar auto funktionen så kan inte få ner rutan alls längre.

Någon som haft samma problem eller vet hur jag ska fortsätta felsökningen?

Kan det vara att rutan inte vet hur långt ner den kan gå alltså spärrar fönstret från att gå ner?

Tack på förhand
Danne

ottorb
10 januari 2022 · 320 Inlägg

du behöver nog initialisera rutan eftersom du gjorde den strömlös
när du hissat upp rutan håll knappen ca 1 min och prova sen funktionen

MooMoo3HD
11 januari 2022 · 8 Inlägg

ottorb skrev:
du behöver nog initialisera rutan eftersom du gjorde den strömlös
när du hissat upp rutan håll knappen ca 1 min och prova sen funktionen

Ska jag hålla knappen uppåt i manuellt läge eller ska jag hålla den i auto läget?

ottorb
11 januari 2022 · 320 Inlägg

när du hissade upp rutan (manuelt läge) håller knappen ca 1 min, testa funktionen sen

zzr94092
11 januari 2022 · 4 388 Inlägg

Du behöver inte hålla i 1 minut. Man hör ett dunk efter en liten stund ,det räcker..Men tycker att den bete'r  sig underligt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang