Har hänt en del sedan sist, har bland annat fixat till orginal kabelhärva, kortat, förlängt, klätt och försökt gjort den så snygg som man duger till
blev även tvungen att hitta på nån funktionell lösning för kontakten till kammregleringen,
när allt sånt va på plats va det dax för provstart osv, men inte lyckats få in nån film här på sidan, så blir en bild när den dragit ur batteriet utanför
Men märkte under provstart och provkörning att turbon jag fått tag i va väck, obalans i lägre varvtal, och släppte igenom olja till downpipe
vilket resulterade i att jag blev tvungen och skramla ihop till ett annat aggregat, och hade sån tur att jag fick tag i ett exakt lika dant agg för hyfsat pris, och den skulle vara ny, men när jag fick hem den så såg utsidan jätte fin ut, inge glapp eller nåt. men skador i kopressor huset, så är antagligen en ny renoverad turbo.
blev sedan att göra iordning den för besiktning, svetsa in en katt, och dra om den öppna vevhusventen.
väl på besiktningen hotades det med reggbess, men när jag sa att den va sfro reggad, så blev han tvungen och gå och kolla i datorn och sedan blev det blanka papper:lol:
har även hunnit med att fixa en lösning på dom nya bromsarna som är från en facelift s4b5, blev en svarvad distansring för att centrera skivan, och en spacer innanför för att det ska passa med b5ans okhållare
när allt detta var klart, så hade jag ett väldans problem att få den tät på ventilkåporna, men till slut när jag kört siliconpackning på alla nya packningar så va den tät, då var det bara att börja röra sig ner till Borlänge och Dahlbäckracing . Det resulterade i riktigt bra sifror, är mer än nöjd med effekt kurva och sluteffekt
Nu ska jag försöka använda den resten av sommaren så jag kan regga in den riktigt till våren med singel turbo, och byta lite bussningar osv under vintern.