Peugeot 307CC fönster går upp o ner av sig själv!

RichiB
28 mars 2022 · 1 866 Inlägg

Då kommer här en liten kluring gällande min Peugeot 307 CC 2004.
Problemet är gällande sensorn i handtaget och och rutan på förarsidan.
Närmare bestämt är problemet att rutan går ej hela vägen ner utan den stannar en halv centimeter innan nedersta läget och sensorn i handtaget funkar bara från och till.....
Jag har bytat alla knapparna till fönster hissen dvs hela panelen och även testat ett nytt handtag med sensor i. Det mystiska är att när jag kopplar ur befintligt handtag och koppla in den nya så fungerar sensorn men bara några timmar. Likväl om jag bara kopplar ur befintligt handtag en stund och sedan pluggar i sladdarna igen så fungerar sensorn åter igen (ibland). Det jag menar med att sensorn fungerar är att om man greppar runt handtaget så går rutan ner en liten bit så att man skall kunna öppna dörren.
Om jag gör hela bilen strömlös en stund så fungerar även rutan som den ska efter detta men bara en kort stund.
Jag har även kalibrerat alla rutor enligt instruktioner men hjälper inte. Har även gjort en reset på BSI.
Jag har även installerat en ny motor till fönsterhissen och kollat alla kablage.
Ska även tilläggas att rutan flippar ut väldigt ofta och går upp o ner av sig själv några cm.... enda sättet att få den o sluta är att låsa bilen.

Problemet gäller just bara förarsidan.
Peugeot 307CC 2004.
Jag har felsökt med Autocom/Delphi men inga felkoder finns.

Någon som kan berätta vad jag ska göra för att lösa detta?

stort tack på förhand .

Rogeng
26 maj 2023 · 1 Inlägg

Hej,
Har exakt samma fel, samma sida på en -05.
Har du hittat felet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang