2003 Passat V5 Motor // Vart sitter oljetrycksgivaren?? [LÖST]

Daspassatz
29 april 2022 · 33 Inlägg

Hej, har ett nytt problem med gamle passaten, oljelampan blickar och varnar för oljetrycket. Detta händer när jag kör saktare än ca 50km/h, ofta i uppförsbackar. ibland försvinner meddelandet o varningslampan direkt men ibland stannar de kvar. Tänkte byta oljetrycksgivaren för de känns som den kanske börjar ge upp med tanke på att det händer vid så udda tillfällen, ibland varnar den inte alls. Kan köra långa sträckor utan att något alls varnar. Tacksam för alla tips jag kan få! smile

Senast redigerat av Daspassatz (3 maj 2022)

Daspassatz
1 maj 2022 · 33 Inlägg

Uppdatering: jag verkar ha hittat placeringen för oljetrycksgivaren. (ovanför oljefilterhuset). Men jag hittade också en trasig gummianslutning / kort slang med snabbfästen som går mellan ventilkåpan och luftinsuget. Ska se om jag kan byta den också inom kort.
Bilen går bra för övrigt men de är i stadstrafik i lägre hastigheter som den börjar varna. aldrig på motorväg. .

Daspassatz
2 maj 2022 · 33 Inlägg

Uppdatering 2: Har bytt både slangen och oljetrycksgivaren. kört några svängar hela dagen idag och försökt provocera fram felet igen men ingen varning kommer!
Hoppas att de är löst nu..

Daspassatz
3 maj 2022 · 33 Inlägg

En sista uppdatering, bilen varnar inte längre!!

Jdmboy96
4 maj 2022 · 241 Inlägg

Va bra! Skönt att det löste sig smile

Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Audi A3 "Ägget" (1999)
Daspassatz
6 maj 2022 · 33 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
Va bra! Skönt att det löste sig smile

Ja!! Jag vill bevara denna motorn, finns inte många V5or smile)

Jdmboy96
9 maj 2022 · 241 Inlägg

Daspassatz skrev:

Jdmboy96 skrev:
Va bra! Skönt att det löste sig smile

Ja!! Jag vill bevara denna motorn, finns inte många V5or smile)

Nej det stämmer så bra jag själv letar en v5 bara för att gasa runt och  höra ljudet med 🤩 men fan inte lätt att hitta sad

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang