Söker bil med bra ljud från avgasrören för ca 350 tusenkr

Abbe114
17 maj 2022 · 1 Inlägg

Hejsan, det är så att jag just nu håller på att leta efter en bil med bra ljud från avgasrören och med lite effekt,  min budget är ca 350 000kr, har ni några tips så skriv gärna, tack så mycket på förhand

mb_pucken
17 maj 2022 · 5 083 Inlägg

C/E 63 AMG. Sjunger trevligt.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Kingen28
17 maj 2022 · 1 Inlägg

Jag skulle säga Någon Audi S/Rs rs kan du få en fin gammal rs6 med v10 för typ 250k med 15k mil. Vill du ha lite nyare så en s3 och trimma typ steg 1 och byta avgassystem. Eller någon e/c 63:)

granadadr
18 maj 2022 · 7 268 Inlägg

äkta gammal V8 skulle jag säga,, eller Bmw turbo,, supra turbo låter mysigt,, själv tycker jag om ljudet ur T5or både Volvos å Audis smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
uhlin
18 maj 2022 · 2 831 Inlägg

granadadr skrev:
äkta gammal V8 skulle jag säga,, eller Bmw turbo,, supra turbo låter mysigt,, själv tycker jag om ljudet ur T5or både Volvos å Audis smile

Håller med, finns det nåt som slår en gammal V8? Då snackar vi

Cuefa Ain't no place like home...
18 maj 2022 · 4 628 Inlägg

Antingen en Corvette med ett lite vassare avgassystem, eller som tidigare föreslagits, någon av de sista AMG Mercorna som hade sugmotor.
Sjukt vass sång i dessa vagnar direkt från fabrik, och prestanda som duger till också.
Nu är ju jag också svag för gamla stötstångs-V8or, så jag hade kanske tittat på Corvetten mer än Mercan, men det är iaf mina 2 förslag.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Lucif3r
18 maj 2022 · 2 182 Inlägg

"Bra ljud" är ju fruktansvärt subjektivt... Själv tycker jag inte mycket slår en volvo-femma av äldre årgångar big_smile

amazinjoey
18 maj 2022 · 1 138 Inlägg

S80 V8 med raka rör

Steff240
18 maj 2022 · 1 005 Inlägg

Saab tvåtakt har riktigt trevlig ljudbild också big_smile
För 350 papp får du ett toppexemplar!

granadadr
18 maj 2022 · 7 268 Inlägg

Steff240 skrev:
Saab tvåtakt har riktigt trevlig ljudbild också big_smile
För 350 papp får du ett toppexemplar!

då ska det vara en 93a smile mer mos smile

trubbelturbo
18 maj 2022 · 1 442 Inlägg

BMW M5 E60, v10an sjunger fint!

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 maj 2022 · 13 669 Inlägg

uhlin skrev:

granadadr skrev:
äkta gammal V8 skulle jag säga,, eller Bmw turbo,, supra turbo låter mysigt,, själv tycker jag om ljudet ur T5or både Volvos å Audis smile

Håller med, finns det nåt som slår en gammal V8? Då snackar vi

allt t.o.m en fiskelbåt låter bättre smile

finns inget som jag hatar så mycket som gamla jänkebilar med v8 på 120hk och raka rör..uch..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
uhlin
18 maj 2022 · 2 831 Inlägg

Growe skrev:

uhlin skrev:

granadadr skrev:
äkta gammal V8 skulle jag säga,, eller Bmw turbo,, supra turbo låter mysigt,, själv tycker jag om ljudet ur T5or både Volvos å Audis smile

Håller med, finns det nåt som slår en gammal V8? Då snackar vi

allt t.o.m en fiskelbåt låter bättre smile

finns inget som jag hatar så mycket som gamla jänkebilar med v8 på 120hk och raka rör..uch..

Jag tror nog majoriteten håller med mig, hahaha. Men tur man är olika.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2022 · 14 007 Inlägg

Growe skrev:

uhlin skrev:

granadadr skrev:
äkta gammal V8 skulle jag säga,, eller Bmw turbo,, supra turbo låter mysigt,, själv tycker jag om ljudet ur T5or både Volvos å Audis smile

Håller med, finns det nåt som slår en gammal V8? Då snackar vi

allt t.o.m en fiskelbåt låter bättre smile

finns inget som jag hatar så mycket som gamla jänkebilar med v8 på 120hk och raka rör..uch..

Det finns inget som jag gillar så mycket som en amerikansk V8:a. Är det nåt jag hatar så är det en riskokare med turbo och en jobbig dumpventil!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
19 maj 2022 · 7 268 Inlägg

Growe skrev:

uhlin skrev:

granadadr skrev:
äkta gammal V8 skulle jag säga,, eller Bmw turbo,, supra turbo låter mysigt,, själv tycker jag om ljudet ur T5or både Volvos å Audis smile

Håller med, finns det nåt som slår en gammal V8? Då snackar vi

allt t.o.m en fiskelbåt låter bättre smile

finns inget som jag hatar så mycket som gamla jänkebilar med v8 på 120hk och raka rör..uch..

vem snackar RAKA rör?? inte jag iaf,, en lagom mullrande v8 gärna med kompressor låter mumma,, gärna med rullkam  smile minns när jag låg bakom en race cuda,, riktigt frän,, det luktade bensin när den körde,, han lämnade en lucka i kön på ca 5 m,, sen la han in vxl,, å den ritade på tomgång,,, då snackar vi bil smile

Cuefa Ain't no place like home...
19 maj 2022 · 4 628 Inlägg

granadadr skrev:

Growe skrev:

uhlin skrev:

Håller med, finns det nåt som slår en gammal V8? Då snackar vi

allt t.o.m en fiskelbåt låter bättre smile

finns inget som jag hatar så mycket som gamla jänkebilar med v8 på 120hk och raka rör..uch..

vem snackar RAKA rör?? inte jag iaf,, en lagom mullrande v8 gärna med kompressor låter mumma,, gärna med rullkam  smile minns när jag låg bakom en race cuda,, riktigt frän,, det luktade bensin när den körde,, han lämnade en lucka i kön på ca 5 m,, sen la han in vxl,, å den ritade på tomgång,,, då snackar vi bil smile

Det är såna minnen man bär med sig...
En ordentligt ljuddämpad jänke-V8 har en otrolig pondus.
Sönderhoppade raggarbilar med raka rör? Not so much... Visst, de kan vara coola och alla får ju såklart ha sin egen smak, men det är inte det vi tänker på med "välljud" ^^

Har en liknande historia för övrigt, en av mina första riktiga kontakter med en gammal jänkare med pulver under huven.
Var i sthlm typ -97 eller -98, vi skulle in till SLs hittegodsförråd o hämta en jacka jag glömde på pendeltåget.

Polarn o jag hittade inte så bra där så vi stod i en korsning o frågade om vägen när det rullade upp en taksänkt Nova till rödljuset bredvid oss.
Det första jag såg var den fina 8-71an som stack upp genom huven, o ljudet av remdriften... satan så ballt.
Sen när det började tunna ur o gick mot grönt ljus la han i driven, o bakhjulen började tugga där bilen stod, det fanns inte broms nog att hålla emot ens på tomgång. DÄR vaknade mitt intresse och sug för amerikanska bilar i allmänhet, och sent 60-/tidigt 70-tals dito i synnerhet.

Nu har jag ju min egen stötstångs-åtta står i garaget, och med en Flowtech Raptor ljuddämpare låter den precis sådär lagom kaxigt som en helt original 318 Magnum ska göra 😎

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
jaka54
19 maj 2022 · 5 677 Inlägg

Minns när jag var 7-8 år och satte in en "pappflärp" i cykelhjulet.-Lät rätt bra!

uhlin
19 maj 2022 · 2 831 Inlägg

jaka54 skrev:
Minns när jag var 7-8 år och satte in en "pappflärp" i cykelhjulet.-Lät rätt bra!

Är väl det närmaste man kommer då. Hahaha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang