Eftermarknad #6ans avgashus td04hl-15t

Robinzo
20 maj 2022 · 4 Inlägg

Tjena tjena! Jag håller på med ett turbo byte på min 9-5a aero 2002.
Jag hade tänkt att slänga i en turbo jag fick med en bil jag köpte för ett tag sedan. Turbon är en td04hl-15t som har 19t kärna och #6ans avgashus. Då kommer jag till min fundering här..

När jag skulle skruva ditt det längre vattenröret på turbon så la jag märke till att banjobulten inte passa!? Banjobulten som sitter ovanför oljefiltret passar dock där(vet ej om det är m10 eller m12 som sitter ovanför oljefiltret)

Då fick jag höra att det är ett eftermarknads avgashus och inte original. Men vart kan jag isåfall få tag på banjobultar och Olje/vattenrör som går på eftermarknads #6ans avgashus?

Vet inte exakt hur jag ska formulera mig men jag hoppas ni som läser förstår vad jag menar! Tacksam för all hjälp jag kan få! 😁

amazinjoey
21 maj 2022 · 1 139 Inlägg

Fattar nada, men hur ska någon av oss veta vad du har för bult på en eftermarknadshus om du inte länkar eller har någon form av identifikation? TD04 är nog vanligaste turbon som finns så de finns flera olika hus med olika bultar som passar...

Robinzo
21 maj 2022 · 4 Inlägg

Glöm det bara, har löst det.

Mack Forum- och sitemoderator
21 maj 2022 · 26 136 Inlägg

Robinzo skrev:
Glöm det bara, har löst det.

För de med liknande problem i framtiden..hur löste du det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Robinzo
21 maj 2022 · 4 Inlägg

Mack skrev:

Robinzo skrev:
Glöm det bara, har löst det.

För de med liknande problem i framtiden..hur löste du det?

Får bli stålomspunna slangar o sätta dit egna banjo anslutningar som passar till m14x1,5..

Det var de som var själva problemet, olja in ovanför turbon sitter det m14 och vanligtvis sitter det M12 på turbon men i mitt läge var det m14 åt både håll..☕

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang