Kuggat teoriprov moped

zeeriver
24 maj 2022 · 1 Inlägg

Tjo,

Jag hade kunskapsprovet tidigare idag för Moped AM. Tyvärr så kuggade jag och fick 51 rätt och kravgränsen är 52, så det är lite segt. Nu ska jag då boka in ett till kunskapsprov och det står att den tidigaste tiden är 22 juni. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om vilken tid det är, men det hade varit väldigt trevligt att få göra klart ett kunskapsprov innan sommarlovet som börjar den 14 juni. Den första veckan är ju då det händer mest saker, och då dom flesta är hemma. Så jag undrar om det på något sätt går att boka tidigare? Om någon avbokar en tid kan jag boka den då? Borde jag redan boka in tiden för 22 juni och sedan vänta tills det kommer en tidigare tid så jag kan avboka den och boka den tidigare tiden istället?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 maj 2022 · 17 378 Inlägg

Det du kan göra är att förklara läget för en trafikskola. De vill nog ta en lektion med dig men då kan du kanske få vara med på en av deras tider sen.

Jag kuggade på min första uppkörning för bil, körde upp privat. Skulle då få vänta 2 månader på nästa tid... Gick direkt in på en trafikskola och klargjorde problemet. Fick ta en lektion med handledaren och det var ok för skolan så fick en tid tillsammans med en annan kille. 1 vecka senare hade jag kortet. Innan provet stod trafikläraren och pratade med Trafikinspektören och de tittade på mig när jag gjorde säkerhetsbesiktning på bilen... Nittonhundratalets kortaste uppkörning blev det sen... 4-5 minuter.

Lycka till! Och plugga nu lite extra!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 maj 2022 · 13 669 Inlägg

kolla varje dag kolla även på andra orter.. det är det bästa rådet för att få en tidigare tid..

hade en polare som kuggade sååå många gånger både på uppkörning och uppskrivning.
men det löste sig tillslut..

jag har haft tur så på mina 2 uppskrivningar och 2uppkörningar passerade jag direkt

om jag ska vara ärligt så var det B-teorin för mig som var svårast när jag tog mitt busskörkort smile fast man kört bil i 7år då redan smile

men man glömmer fort.    om du har möjlighet att öva på kunskapsprovet med dator gör det tills du alltid har alla rätt då kommer du klara det och tänk logiskt så löser du det vid nästa uppskrivning.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Brådhis * Voff voff *
24 maj 2022 · 10 244 Inlägg

zeeriver skrev:
Om någon avbokar en tid kan jag boka den då? Borde jag redan boka in tiden för 22 juni och sedan vänta tills det kommer en tidigare tid så jag kan avboka den och boka den tidigare tiden istället?

Ja på båda frågorna. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang