Internet Explorer har gått i graven

spillolja
20 juni 2022 · 4 020 Inlägg

Gravsten för Internet Explorer har rests
https://computersweden.idg.se/2.2683/1. … s-pa-natet

big_smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 juni 2022 · 13 731 Inlägg

borde vara Edge dom kastar åt h-vete.. för det är sämsta skiten jag någonsin använt..     explorer är ju "okej" i jämförelse..    jag kör Chrome där har man ju allt när man kör android telfon...

men jag saknar fortfarande Altavisa.. världens bästa sökmotor.    men den dog väldigt snabbt tyvärr.     

just nu känns det som Microsoft trycker väldigt hårt på  windows 11  får ständigt uppmaningar på att byta från 10an .. men varför byta något som fungerar okej.  smile  dessutom inget tpm i min dator.    så det blir ju lite drygt att hållas med 11an då.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
21 juni 2022 · 4 020 Inlägg

Själv kör jag Firefox,  Chrome har jag som reserv, Thunderbird till E-posten, använder endast stationär dator till internet, men bärbar dator vid resor

Windows 11 kan man installera utan TPM 2.0 genom att mickla med regedit vid installationen enligt denna artikel https://makmodo.com/install-windows-11-without-tpm/  TPM som standard är för att om någon slänger sin bärbara/stationära dator på tippen/Återvinningen där moderkortet har pajjat men hård-disken är hel, om jag förstått det hela rätt kommer man inte åt innehållet på denna om man tar ut den och stoppar den i en annan dator ifall att det finns känslig information på den som inte någon annan ska ta del av när TPM 2.0 är aktiv

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Mack Forum- och sitemoderator
21 juni 2022 · 26 134 Inlägg

Haha, ja jisses.

Har alltid varit ett jäkla tjat om hur kasst Edge är, men personligen - mot mångas förtret - så har jag bara kört med
Edge (och innan dess Explorer) och har aldrig haft några större problem. Klart det ballar ur emellanåt
som till exempel när det kommer någon sämre uppdatering, men i övrigt har det alltid funkat bra.

Personligen tror jag ilskan över Edge/Explorer handlar mer om vad för skit de själva infekterar sina egna
datorer med, och att de behöver något att skylla på. Men det är jag det.

Saknar dock Netscape Navigator. Det var något det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Brådhis * Voff voff *
21 juni 2022 · 10 275 Inlägg

Growe skrev:
borde vara Edge dom kastar åt h-vete.. för det är sämsta skiten jag någonsin använt..     explorer är ju "okej" i jämförelse..    jag kör Chrome där har man ju allt när man kör android telfon...

men jag saknar fortfarande Altavisa.. världens bästa sökmotor.    men den dog väldigt snabbt tyvärr.     

just nu känns det som Microsoft trycker väldigt hårt på  windows 11  får ständigt uppmaningar på att byta från 10an .. men varför byta något som fungerar okej.  smile  dessutom inget tpm i min dator.    så det blir ju lite drygt att hållas med 11an då.

Uppdaterade till 11:an och även om jag som regel är en rätt konservativ användare av datorer, så måste jag säga att det är ett lyft mot 10:an. Och det är nog första gången sedan jag fick min första dator 1987 som jag säger det om en uppdatering...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Jeebz
21 juni 2022 · 540 Inlägg

Jag har kört Edge sen det kom ut och det funkar utmärkt. Finns även Adblock plugin(sorry garaget.org)  Bygger ju på Chromium samma som Chrome. Trodde Facebook/Messenger funkade dåligt i Edge. Men det visade sig att kör man med Adblocker i Facebook går webläsaren trögt som satan. Går att komma runt genom att köra uBlock istället och avaktivera Adblock på Facebook

Dock behöver jag  fortfarande Internet Explorer för att kunna köra gamla Javascript i jobbet. Så då fick jag krånga till en virtuell pc med Windows 7 på.

Senast redigerat av Jeebz (21 juni 2022)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juni 2022 · 13 731 Inlägg

Jeebz skrev:
Jag har kört Edge sen det kom ut och det funkar utmärkt. Finns även Adblock plugin(sorry garaget.org)  Bygger ju på Chromium samma som Chrome. Trodde Facebook/Messenger funkade dåligt i Edge. Men det visade sig att kör man med Adblocker i Facebook går webläsaren trögt som satan. Går att komma runt genom att köra uBlock istället och avaktivera Adblock på Facebook

Dock behöver jag  fortfarande Internet Explorer för att kunna köra gamla Javascript i jobbet. Så då fick jag krånga till en virtuell pc med Windows 7 på.

jag tål inte edge..   av någon anledning så öppnas mina körordrar från jobbet med edge och jag mår dåligt varje gång jag ser skiten smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang