Kylarläckage BMW E46 323i

Choffeboi
26 juni 2022 · 3 Inlägg

För någon månad sedan sköt jag en kylarslang och märkte att expansionskärlet började komma med åren så bytte ut lite slangar osv. Efter det märkte jag att det fortfarande läckte, men nu bakom kylarfläkten (mekanisk). Vad bör jag göra? Är det någon packning eller behövs en helt ny eller räcker det med att kanske dra åt den ?

Tack på förhand!

Senast redigerat av Choffeboi (26 juni 2022)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 juni 2022 · 14 047 Inlägg

Choffeboi skrev:
För någon månad sedan sköt jag en kylarslang och märkte att expansionskärlet började komma med åren så bytte ut lite slangar osv. Efter det märkte jag att det fortfarande läckte, men nu bakom kylarfläkten (mekanisk). Vad bör jag göra? Är det någon packning eller behövs en helt ny eller räcker det med att kanske dra åt den ?

Tack på förhand!

Om kylaren läcker så är det nog bara att byta ut den.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
26 juni 2022 · 5 836 Inlägg

Bakom kylarfläkten, är det inte termostathuset i plast som spruckit då? Jag minns inte vilka årsmodeller som har det men det är ett klassiskt BMW-fel

Stortag
28 juni 2022 · 298 Inlägg

Vill du va riktigt säker på var det är så kan du alltid provtrycka systemet. Verktyg finns att köpas lite här och var, eller kanske någon polare råkar har redan.

Nissan Leaf (2022)
BMW 525i (1995)
johanbrolin
29 juni 2022 · 108 Inlägg

Bakom kylarfläkten som mot motorn? isåfall termostathus med slang? Vattenpump?

Stora fötter - Stora skor
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang