Dör på tomgång bmw m50b20 motor a-traktor

emmaeklov
1 juli 2022 · 4 Inlägg

Hejsan. Jag kör en toyota supra mk3 a-traktor med bmw raksexa (m50b20) motor, manuell växellåda med 4 växlar + backen. den är spärrad med hregg.
den har på senaste börjat bete sig konstigt, igår fick jag bogseras hem av pappa på grund av att den inte var körbar.

så, nu till problemet. den går att starta och går att köra en bit men sen går det inte att gasa längre och då lägger den av, som att jag nuddar spärren typ, det går att trycka ner gasen men den varvar inte och åker inte fram heller och då dör den ju till slut.

den kan stå på tomgång i typ 20 sek sen lägger den av, om jag står och varvar på tomgång håller den sig vid liv lite längre men lägger fortfarande av efter max 1 min.

idag har jag rengjort katten genom att hälla ner ett medel i tanken, vet inte om det är bättre att rengöra den manuellt dock. jag gjorde rent soppafiltret nu med bensin och den går absolut bättre men den dör fortfarande, på tomgång dör den efter ca 30 sek, och när jag varvar håller den sig vid liv ett bra tag, men den dör till slut efter ett tag. den går fortfarande inte att köra utan att gasen ger upp efter några meter.

är inte jättebilkunnig, men vill helst kunna lösa detta själv utan att behöva lämna in på verkstad. hjälp uppskattas!!!! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang