Volvo 740 startar inte

Edvinpihlgren
4 juli 2022 · 7 Inlägg

Hej!
Min Volvo 740 -88 vill ej starta längre.
Jag har kollat så bränslepumparna går och det finns gnista men spridarna vill ej öppna. Soppa relät är helt och bränsleboxen med så jag vet inte mer vad jag kan kolla.

Det är en lh2.2 med hallgivare som jag har bytt men det gjorde ingen skillnad. Så jag undrar om det kan vara så att det står fel vid tändningen efter att jag bytte den.

Svara gärna vad ni tror och tycker jag bör kolla!

Edvinpihlgren
4 juli 2022 · 7 Inlägg

Juste spridarna funkar

Robban_F Avstängd
4 juli 2022 · 301 Inlägg

Edvinpihlgren skrev:
Hej!
Min Volvo 740 -88 vill ej starta längre.
Jag har kollat så bränslepumparna går och det finns gnista men spridarna vill ej öppna. Soppa relät är helt och bränsleboxen med så jag vet inte mer vad jag kan kolla.

Det är en lh2.2 med hallgivare som jag har bytt men det gjorde ingen skillnad. Så jag undrar om det kan vara så att det står fel vid tändningen efter att jag bytte den.

Svara gärna vad ni tror och tycker jag bör kolla!

Vad bytte du? Hallgivaren eller tändningen?

Edvinpihlgren
4 juli 2022 · 7 Inlägg

Robban_F skrev:

Edvinpihlgren skrev:
Hej!
Min Volvo 740 -88 vill ej starta längre.
Jag har kollat så bränslepumparna går och det finns gnista men spridarna vill ej öppna. Soppa relät är helt och bränsleboxen med så jag vet inte mer vad jag kan kolla.

Det är en lh2.2 med hallgivare som jag har bytt men det gjorde ingen skillnad. Så jag undrar om det kan vara så att det står fel vid tändningen efter att jag bytte den.

Svara gärna vad ni tror och tycker jag bör kolla!

Vad bytte du? Hallgivaren eller tändningen?

Jag bytte fördelaren och hallgivaren

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang