Elhissar, backspeglar fungerar delvis... vw caravelle T5 -06

regulator
25 juli 2022 · 1 Inlägg

Hej

Vi tar det från början.
Elhissarna har inte fungerat på länge, men både centrallås och att styra backspeglarnas vinklar har fungerat.
Idag tog jag ner båda dörrsidorna för att felsöka.
jag plockade ner fönstermotorerna för att kolla så att dom fungerade, vilket både gjorde.

efter att jag prövade de olika kretskorten var för sig så visade det sig att det som satt på höger sida fungerar, men bara en kort stund efter inkoppling.
Stoppar jag det fungerande kretskortet i vänster dörr, så kan jag styra motorn med knappen för den högra dörren. Men bara på den vänstra dörrens panel.

Stoppar jag i det fungerande kretskortet i den högra dörren så fungerar motorn med knappen på den högra dörren, men inte från knappen som sitter i den vänstra dörren.
frid och fröjd tänker man, men efter några minuter så slutar motorn att fungera igen. Detta kan göras om flera gånger.

När jag känner att jag inte kommer längre idag så monterar jag tillbaka allting men då slutar backspeglarna att fungera. Tog ner förardörren igen och kollade så att allt satt på plats, men det fungerade ändå inte. kanske kortslöt jag något?
Är kretskortet paj?
Går de via några relläer?
Jag kan ej hitta några elscheman.

Säkringarna är hela, kablage i dörrgenomföringar och så ser väldigt fint ut.

Är korten separat programmerade för i vilken dörr de sitter?

Några ideer hur jag ska fortsätta?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang