Audi a6 4g -16 Oljud i framvagn

ddanielsson
28 juli 2022 · 6 Inlägg

Tja, köpte nyligen en audi a6 och märkte när jag kom hem ett otrevligt ljud när jag svängde. Vid vänstersvängar i lite högre fart så knackar det rejält i framvagnen, nästan så att det känns upp i ratten. Någon som varit med om liknande eller kanske tror sig veta vad det kan vara? Tacksam för svar!

uhlin
29 juli 2022 · 2 831 Inlägg

Har du köpt den privat eller hos firma?

Är det firma åk tillbaks och förklara hur det är. Är det en seriös firma så fixar de det. Förutsatt de inte informerat om just det felet och priset var därefter.

Skulle kunna va drivknut. Men då borde du även kunna höra ljudet även vid låg fart och fullt rattutslag.

ddanielsson
29 juli 2022 · 6 Inlägg

Den är köpt på firma med största garanti paketet, oljudet var inte något som märktes när vi var på plats och test körde men däremot hade dom sprutat klisterspray i hela motorutrymmet för att tysta ett dåligt remhjul så det är inte omöjligt att dom har gjort flera fulingar. Inget oljud vid fullt rattutslag konstigt nog, men det är väl bara att lämna in på närmsta verkstad och ta det på garantin sålänge dom inte anser att det är en slitage skada.. Bilen har rullat 200mil sen köp så det ska gå bra hoppas jag

Får ta en tur till en verkstad efter semestern helt enkelt! Men tack så mycket.

uhlin
29 juli 2022 · 2 831 Inlägg

Lämna inte bara in på verkstad och hoppas de bara betalar sen. Ta kontakt med firman som du köpte bilen av först och främst.

ddanielsson
29 juli 2022 · 6 Inlägg

Jadå, garanti bolaget skall ha ett kostnadförslag som ska godkännas innan verkstäder får åtgärda problemet!

Audi_VW
29 juli 2022 · 53 Inlägg

Låter det även om du bromsar? Har bytt länkarmar fram på otaliga A6 p.g.a. dåliga gummilager. Om detta är felet så kan du se det med blotta ögat om du vrider ratten helt och kollar bakom hjulet mot bryggan.

ddanielsson
30 juli 2022 · 6 Inlägg

Nej inget oljud när jag bromsar, endast när man svänger och ligger över 30km/h ish. Vid fullt rattutslag så låter det ingenting.. knepigt

Ljonse
22 augusti 2022 · 1 Inlägg

Kom du fram till vad det var, kan ha samma problem på min bil?

ddanielsson
22 april 2023 · 6 Inlägg

Sent svar, men 1 år senare och jag har bytt både hjullager och drivknutar! Bilen knackar och skriker fortfarande

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang