Motorn rycker och går jätte ostabilt. Nox sensor och lambda felkoder.

GhettoE92LCI
10 augusti 2022 · 1 Inlägg

Hej. Jag hoppas att det är bra med alla.
Jag har massa frågor. Jag behöver verkligen hjälp.  Jag är intresserad av bilar och särskilt bmw. Kan en del om just bmw och saab, men när det kommer till lite mera avancerade felsökningar så ger jag upp. Jag har en bmw 320i e92 LCI 2013 med motorn N43B20. Den här bilen har felkoder om lambda och nox sensor. Jag har redan bytt nox sensorn hos mekonomen för max 3 månader sedan, då hade jag fått samma felkoder. Men efter ett tag så kom alla felkoder tillbaka och plus att det började lukta bensin när man startar bilen och kör den och att det kom svarta avgaser från röret. Kollade avgassystemet och det var ingen läckage, jag byte alla lambdas, byte alla tandstift, byte alla tandspolar, alla filter och olja, allt original från bmw. Jag byte för några dagar sen då en bränsle spridare eller injektor på cylinder 4 då var det läckage, när jag bytte injektorn då försvann svarta avgaser och bensin lukten försvann också, men då kom alla felkoder om nox sensor och lambda tillbaka som jag inte förstår de, jag har försökt allt men fortfarande finns koderna kvar. Koderna är

2AFD : Nitrogen oxide sensor, oxygen sensor signal binary: coast mode check

2C7F: Lambda control 2.

2C6C: Mixture control to catalytic converter, system check.

Kan nån hjälpa mig med det här, va kan jag göra? Nån tips elr nåt. Den drar jättemycket bensin också så med de här bensin priserna så är det lite svårt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang