Utrikiska webshoppar för begagnade delar?

maratonic
26 september 2022 · 90 Inlägg

Hej!
Behöver få tag på en begagnad airbag till en Opel Astra F -97. Finns inte att få tag på i Sverige eftersom airbagen ska destrueras av skroten, men i t.ex. baltikum och östeuropa går det nog att hitta. Vet du någon tillförlitlig webshop med snabb leverans som jag borde kolla på? Och som har örnkoll på att det de skickar är rätt grej till rätt modell?
Och var kan jag hitta en reservdelslista med reservdelsnummer så att jag beställer exakt rätt grejer? Skit in, skit ut, ni vet...  smile

spillolja
26 september 2022 · 4 014 Inlägg

Reservdelskatalog:
http://www.catcar.info/opel/?lang=en&am … AxOTk4KSJ9
ett otyg att inte krockkuddar får säljas, vilket man kommer förbi om man köper en reservdelsbil

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
mb_pucken
26 september 2022 · 5 083 Inlägg

Nästa problem är att skicka airbagen. Skall väll skickas i bur m.m tror jag.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
maratonic
26 september 2022 · 90 Inlägg

mb_pucken skrev:
Nästa problem är att skicka airbagen. Skall väll skickas i bur m.m tror jag.

Jaså? Berätta mer! Vad behöver jag kolla/säkerställa med säljaren innan jag slår till?

spillolja
26 september 2022 · 4 014 Inlägg

Det handla nog om att varan ska skickas som farligt gods, det får inte skickas med tex. flyg utan det är sjö eller landsvägstransport som gäller

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
maratonic
26 september 2022 · 90 Inlägg

spillolja skrev:
Det handla nog om att varan ska skickas som farligt gods, det får inte skickas med tex. flyg utan det är sjö eller landsvägstransport som gäller

Aha, tack!

maratonic
26 september 2022 · 90 Inlägg

Den enda delen jag inte har hittat är krocksensorn till airbagen - heter det något annat? Och vilken sektion ligger det under när man ska försöka bläddra sig fram i reservdelskatalogen? Själva airbagen ligger under interiör men sensorn/seniorerna gör inte det. För det är väl något slags sensor som känner av stötar och skickar signal till airbagen att den ska lösa ut?

Cuefa Ain't no place like home...
27 september 2022 · 4 628 Inlägg

maratonic skrev:
Den enda delen jag inte har hittat är krocksensorn till airbagen - heter det något annat? Och vilken sektion ligger det under när man ska försöka bläddra sig fram i reservdelskatalogen? Själva airbagen ligger under interiör men sensorn/seniorerna gör inte det. För det är väl något slags sensor som känner av stötar och skickar signal till airbagen att den ska lösa ut?

Var på bilen sitter den monterad?
Oftast ligger sådant under elektriska system i reservdelskataloger, även om sensorn i sig är monterad i eller på karossen, t.ex framtill. Jag kollade som snabbast men det jag såg var styrdonet till Airbag, det låg under el tillsammans med släpringen i ratten.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang