Någon som ombesiktat bilen många gånger?

Eleeb90
4 oktober 2022 · 345 Inlägg

Tja! Jag har besiktade bilen fick lite fel fixade de allra flesta av dem. Åkte på efter kontrollen. Får köra bara en vecka nu. Eftersom det tydligen var tredje underkända besiktningen i rad (inklusive förra ägaren)
Dock trodde jag man hade en vecka på sig att fixa felen också men nej jag måste göra ny kontroll besiktning tydligen. Ska då ringa å höra med dom för hade bara airbag lampan å släcka.

Min fråga hur många gånger kan jag besikta bilen? Kan man besikta en bil typ 5 eller tio gånger haha smile ?

Självklart är väl målet att få den igenom bess men undrar bara.

Någon som har en skrot bil å  bara ska köra den ett halvår kan ju satsa en 500 i månaden på att bessa bilen  å köra ett halvår haha wink  nån som provat?

Mvh
Vad händer när jag gjort en ny kontroll besiktning? Alltså blir fjärde besiktningen vad händer om den blir underkänd blir det 30 dagar då? Eller är det en vecka igen?

Mvh

Lucif3r
5 oktober 2022 · 2 214 Inlägg

Ordinarie besiktning -> 1 månad innan körförbud, 2 månader innan du måste göra helt ny fullständig besiktning -> ombes -> 2 veckor innan körförbud -> ombes -> 1 vecka innan körförbud -> ombes -> körförbud tills den blir godkänd.

granadadr
5 oktober 2022 · 7 289 Inlägg

sen kan Polisen bötfälla dig, om felen ej är lagade,, för det ska lagas omg inte väntas med,  fick en villkors 2a på bromsbelägg och polisen frågade mig om dem var bytta, så dem har koll wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 oktober 2022 · 13 742 Inlägg

granadadr skrev:
sen kan Polisen bötfälla dig, om felen ej är lagade,, för det ska lagas omg inte väntas med,  fick en villkors 2a på bromsbelägg och polisen frågade mig om dem var bytta, så dem har koll wink

haha det är då man svarar du får väll titta efter själv.. ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang