Bilen får ingen ström efter jag kopplat av och på batteriet

pz03
5 oktober 2022 · 12 Inlägg

Kopplade bort mitt batteri lite igår och när jag kopplade på igen så är bilen helt död, inte en lampa lyser när jag vrider om tändningen. Är det nån som har en aning om vad som kan fela. Allt funkade super innan och har även provat med startkablar och det är fortfarande lika dött. Gäller en Audi a4 quattro 2.0tdi 2006. Bilen körs dagligen och har aldrig haft problem med batteri när jag kört den.

Senast redigerat av pz03 (5 oktober 2022)

uhlin
5 oktober 2022 · 2 834 Inlägg

Har du ordentlig kontakt vid batteripolerna?

Och varför kopplades batteriet bort?

Senast redigerat av uhlin (5 oktober 2022)

pz03
5 oktober 2022 · 12 Inlägg

uhlin skrev:
Har du ordentlig kontakt vid batteripolerna?

Och varför kopplades batteriet bort?

Batteriet kopplades bort när jag skulle koppla in extraljus och batteripolerna ser ut som att det bör finnas kontakt.

sollu
5 oktober 2022 · 416 Inlägg

Kan själva batteri helt död. Prova med en starthjälp eller mäta batteriet om det är frisk?

pz03
5 oktober 2022 · 12 Inlägg

sollu skrev:
Kan själva batteri helt död. Prova med en starthjälp eller mäta batteriet om det är frisk?

Uppdaterade texten lite, Allt funkade super innan och har även provat med startkablar och det är fortfarande lika dött

zzr94092
5 oktober 2022 · 4 385 Inlägg

Släpp lite på polskorna, och vrid dom lite åt var håll några ggr....men att det var dött även med startkablar så kan det inte vara polerna,om inte batterikablarna sitter löst i polskon!

sollu
5 oktober 2022 · 416 Inlägg

pz03 skrev:

sollu skrev:
Kan själva batteri helt död. Prova med en starthjälp eller mäta batteriet om det är frisk?

Uppdaterade texten lite, Allt funkade super innan och har även provat med startkablar och det är fortfarande lika dött

Okej märkligt! Har du andra nyckeln? Prova om du ha. Har en polo -00 plötsligt sluta fungera . Efter två dagar felsökning blir ägaren less o bestämt skrota. När vi prova med andra nyckeln bilen går som vanlig. Hoppas att du inte gjort nån fel när du montera extraljusen.

pz03
5 oktober 2022 · 12 Inlägg

sollu skrev:

pz03 skrev:

sollu skrev:
Kan själva batteri helt död. Prova med en starthjälp eller mäta batteriet om det är frisk?

Uppdaterade texten lite, Allt funkade super innan och har även provat med startkablar och det är fortfarande lika dött

Okej märkligt! Har du andra nyckeln? Prova om du ha. Har en polo -00 plötsligt sluta fungera . Efter två dagar felsökning blir ägaren less o bestämt skrota. När vi prova med andra nyckeln bilen går som vanlig. Hoppas att du inte gjort nån fel när du montera extraljusen.

Extraljuset köptes komplett med reläsats och allt kopplades in enligt anvisningarna, jordade allt och tog signal från helljuset.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang