Oljud vänster framhjul.

Marginalen83 den smarige
5 december 2022 · 102 Inlägg

Hej har haft en längre tid ett dunkande ljud vänster fram när man vrider ratten åt höger stillastående. Nu har ljudet utvecklats. Vrider man fullt höger stillastående så gnäller det i framhjulet. Bil är en volvo v70 årsmodell 2005.

Sitter nya fjädrar topplagring dämpare drivaxel länkarm styrled inre yttre styrstopp. Blir galen. Har ingen i min närhet som kan hjälpa mig heller. 
Hjälp.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 december 2022 · 14 008 Inlägg

Marginalen83 skrev:
Hej har haft en längre tid ett dunkande ljud vänster fram när man vrider ratten åt höger stillastående. Nu har ljudet utvecklats. Vrider man fullt höger stillastående så gnäller det i framhjulet. Bil är en volvo v70 årsmodell 2005.

Sitter nya fjädrar topplagring dämpare drivaxel länkarm styrled inre yttre styrstopp. Blir galen. Har ingen i min närhet som kan hjälpa mig heller. 
Hjälp.

En längre tid, menar du en vecka eller ett halvår? Jag tycker nog att du borde ha åtgärdat det här för länge sedan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Marginalen83 den smarige
5 december 2022 · 102 Inlägg

Ett halv år typ. Jag har letat å letat.
Hade bilen inne hos upplands motor. Mecken sa det är inget fel på din bil. Det du hör är växellåda å drivaxlar som rör sig. Då sa jag jo tjena. Ljudet hör man utanför bilen och inne i bilen. Tänkte om nån haft nåt liknande problem. För jag kan inte hitta felet. Byt hela framvagnen snart.

zzr94092
5 december 2022 · 4 378 Inlägg

Prova att fetta in styrstoppet som sitter på länkarmen,klaffsa på ordentligt med fett,är ingen fara...

Marginalen83 den smarige
5 december 2022 · 102 Inlägg

Oki feta in nya styrstopp

zzr94092
5 december 2022 · 4 378 Inlägg

Ja,dom som sitter på länkarmarna med två m8 skruv...

Jesper328
5 december 2022 · 2 333 Inlägg

Spindelled?
Hissa upp hjulet och ta tag klockan 12 & 6 och juckla in/ut.

Gnället kommer inte ifrån överströmningsventilen då?

Säker på att ljudet kommer ifrån VF?
Ljud har en förmåga att fortplanta sig i chassit.

Kollat växellådsfäste, motorfästen, subframebussningar?

Up the RA
Marginalen83 den smarige
5 december 2022 · 102 Inlägg

Oki. Alla motorkuddar växellådsfästen är byta.
Ska kolla spindelleden. Överströmnings ventil ??.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang