Söker bil

NollKoll69
6 december 2022 · 48 Inlägg

Hej, nu är jag dålig på bilar i sig och lär börja tänka på första bilen. Jag söker efter en bakhjulsdriven automat som inte kostar en förmögenhet. Budget på 25-30 000 och neråt. Tack på förhand!

simlar
6 december 2022 · 5 516 Inlägg

BMW, Mercedes, Lexus är dom jag kommer på såhär på rak arm.
Volvo 940 finns ju också inom budgeten, men ovanligt med automat och dom flesta verkar slutkörda ändå.

Svårt med krav på bakhjulsdrift och automat.
Sen om du inte kan mecka själv så måste du räkna med verkstadskostnader också.
Gammal lyxbil blir då snabbt väldigt dyr när den behöver lagas.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Lucif3r
6 december 2022 · 2 183 Inlägg

Volvo 960, dom är svåra att hitta med manuell låda smile 6an är väl rätt törstig, men annars trevlig.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 december 2022 · 17 388 Inlägg

Kravet var automat. Står en svinfin 940GL aut. i kvarteret jag varit sugen på i flera år. Gubben byter fruns bil vart annat år till en ny men Volvon ska följa honom i graven säger han.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
krambriw
6 december 2022 · 424 Inlägg

"Att köpa en VW/Audi och tro att det är en bra bil är som att skjuta sig själv i foten och tro att det inte kommer göra ont."

Det gäller nog ALLA köp av begagnat

spillolja
6 december 2022 · 4 014 Inlägg

Audi/WV är dyra bilar, vill man ha något billigt så står endast bottenskapet till förfogande

wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Lucif3r
7 december 2022 · 2 183 Inlägg

krambriw skrev:
"Att köpa en VW/Audi och tro att det är en bra bil är som att skjuta sig själv i foten och tro att det inte kommer göra ont."

Det gäller nog ALLA köp av begagnat

Mja, det är väl lite väl dystert synsätt tycker jag smile
Rysk roulette är nog mer passande... Risken att du skjuter dig i foten är stor, men du kan ha tur att klara dig undan smärtfritt big_smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 december 2022 · 17 388 Inlägg

Hehe, undrade vem som skulle hugga först på den!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang