Kan man förvärma stolar (och ratt) via app i nya Kia Niro EV ?

KenthIJ
21 januari 2023 · 1 429 Inlägg

Kan man förvärma stolar (och ratt) via app i nya Kia Niro EV ?

granadadr
21 januari 2023 · 7 270 Inlägg

varför ej bara slå på värmen i coupen ?

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
KenthIJ
23 januari 2023 · 1 429 Inlägg

granadadr skrev:
varför ej bara slå på värmen i coupen ?

Saxat från annat inlägg

" Jo om jag förvärmer med kupevärmen  i de 20 min som utgör en förvämnings
cykel (vid minusgrader utetemp),så kan även våra ventilerade (fusk?) skinnsäten vara lite ljumna men det vore mycket mer effektivt för oss att slippa köra så mycket kupevärme utan att i stället kunna förvärma säten och ratt.

Visst är det lite "lyx problem" men ... det hade ju varit väldigt bekvämt om funktionen fanns.

På våra tidigare Prius PVH bilar ( en 2016 0ch en 2018) kunde man förvärma kupen i ca 10 min men hjälp av AC knappen på nyckeln ( går även på vår nuvarande RAV 4) men det var inte tillräckligt så när frun och /eller dottern skulle åka med fick jag gå ut och starta bilen ca 10 min innan avfärd och låta den värma sätena . Blev ju dock inga avgaser på tomgång eftersom bilarna gick på el, förutsatt att de var laddade (så även vår RAV ). Drar ju iofs en hel del på batteriet så att kunna förvärma säten vore som sagt mer effektivt för oss."

KenthIJ
23 januari 2023 · 1 429 Inlägg

Nu har jag pratat med vår lokala KIA säljare och enl. dem så finns inte funktionen att förvärma stolarna i KIAs bilar.
Fanns tidigare i EV 6 men den är borttagen, förmodligen beroende på säkerhets (brand) risk enl. säljaren.
Däremot kan man förvärma ratt, fram och bakruta samt kupe enl. säljaren

granadadr
24 januari 2023 · 7 270 Inlägg

har man skinn,, får man skylla sig själv, varmt som f n på sommaren iskallt på vintern smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang