KÖPRÅD: Bilbatteri

apmanable
31 januari 2023 · 55 Inlägg

Brådhis skrev:

apmanable skrev:

Brådhis skrev:
Starthjälp, kör på startmotorn tills den startar (inte småduttar utan en rejäl stund).

Alternativt byt stiften. smile

Perfekt, då ska jag testa med lite starthjäp!

Och gör nu det inom rimliga gränser, dvs låt startmotorn svalna lite emellanåt... wink Men nå´n minut klarar den galant om den inte är helt utsliten.

Tack! Nu är bilen igång. Lite knackig och extremt slö. Framförallt i uppförsbackar, men den startar och rullar

jaka54
1 februari 2023 · 5 680 Inlägg

Och vad var det för fel?

apmanable
5 februari 2023 · 55 Inlägg

Jag tror det är batteriet som strulat. Efter att ha startat den med starthjälp en gång startar bilen alltid. Men det är något som inte är som det ska. Den drar mer än den brukar och den är slö. Måste gasa i nerförsbackar. Ska beställa batteri nu eftersom jag hörde att ett dåligt batteri kan strula med tändstiften som resulterar i slö bil

spillolja
5 februari 2023 · 4 014 Inlägg

känns som det är jordfel, hur dan är flätan mellan motor och kaross samt batteri och kaross  ?
Mät med en volmätare ställd på mV över dessa  bör ligga runt 5-50mV (milliVolt)  är det högr är det läge att lossa och renöra, återmontera och rostskydda

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
apmanable
13 februari 2023 · 55 Inlägg

spillolja skrev:
känns som det är jordfel, hur dan är flätan mellan motor och kaross samt batteri och kaross  ?
Mät med en volmätare ställd på mV över dessa  bör ligga runt 5-50mV (milliVolt)  är det högr är det läge att lossa och renöra, återmontera och rostskydda

Det är en cylinder som inte fungerar som den ska. Ska starta en ny tråd för det

uhlin
13 februari 2023 · 2 831 Inlägg

apmanable skrev:

spillolja skrev:
känns som det är jordfel, hur dan är flätan mellan motor och kaross samt batteri och kaross  ?
Mät med en volmätare ställd på mV över dessa  bör ligga runt 5-50mV (milliVolt)  är det högr är det läge att lossa och renöra, återmontera och rostskydda

Det är en cylinder som inte fungerar som den ska. Ska starta en ny tråd för det

Antagligen tändspole/tändstift. Tändspole mest sannolikt.

jaka54
13 februari 2023 · 5 680 Inlägg

Batteriet är inte orsak till att motorn inte går bra!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang