Problemet är löst äntligen, men det var lite av en följetång för att få det avklarat! Problemet var kontakten precis innan bränslepumpen som spökade, ett stift hade gett sig i den.
Jag lämnade in bilen till en mindre verkstad i februari för byte av bränslepump, allt tydde på att det var den som spökade då enligt efterforskningarna. Gjorde det inte själv då man behöver sänka hela tanken för att komma åt den alternativt såga ett hål under baksätet för att komma åt den på denna modell.
Efter pumpbytet gick bilen fint.. ända tills för 2 veckor sedan. Då började den strula precis på samma sätt igen. Sökte runt och började ana att det kunde vara kontakten som varit boven i dramat hela tiden. Anledningen till att bilen gått fint ett antal månader efter pumpbytet måste varit att denna verkstad var i och rörde i kontakten när had bytte pumpen, vilken förlängde livet på den en aning.
Körde denna gången in den till märkesverkstad och mekanikern mätte sig fram att det då troligen var kontakten. Vid byte av kontakten konstaterades dock att den relativt nya orginalpumpen hade gett sig pga den dåliga kontakten, så blev byte av den igen.
Efter många tusenlappar blir visdomen följande : Byt alltid kontakten innan pumpen då ett pumpbyte görs.