Bilen går helt normalt utan luftmassemätaren.

tengan12
1 mars 2023 · 5 Inlägg

Tja! Har en Volvo s40 99 2.0t som jag hade tänkt o bessa imorrn men ändrade planer då jag misstänker att något är riktigt fel med den. Körde hem bilen ca 1 timme hemifrån mig och då gick den som den skulle typ. Sen jag köpte den har jag bytt olja och tändstift sen idag när jag skulle till macken med den så varvar den upp och ner på tomgång och går inte o köra fram för den rycker så mycket och är helt orklös. Men däremot går den helt vanligt utan lmm inkopplad. Men nu till det konstiga har läst felkoder men får inga felkoder på lmm när den väll är inkopplad så känns som att det skulle kunna vara något annat fel än den? någon som har haft liknande problem? Hoppas ni förstår min text inte jätte bra på att förklara i ord. Tack för mig smile

Lucif3r
1 mars 2023 · 2 214 Inlägg

När du rycker LMM så går bilen i ett nödprogram där massvis med sensorer ersätts av fasta värden. Behöver inte betyda att det är fel på LMM alltså..

tengan12
2 mars 2023 · 5 Inlägg

okej för får inga felkoder på något därför jag tycker det verkar så skumt. Dom flesta av mina andra bilar har inte ens gått alls när jag rycker lmm typ. Men s40in går bra på fullgas och allt utan lmm. Man märker inte ens att den är urkopplad.

Brådhis * Voff voff *
3 mars 2023 · 10 278 Inlägg

Jag skulle säga att om bilen går som en påse nötter med LMM inkopplad och omedelbart går bra med den urkopplad så finns det goda skäl att misstänka att LMM:en är trasig.

Den kan förstås vara andra fel också, men...

Sportluftfilter?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 mars 2023 · 17 473 Inlägg

Brådhis skrev:
Jag skulle säga att om bilen går som en påse nötter med LMM inkopplad och omedelbart går bra med den urkopplad så finns det goda skäl att misstänka att LMM:en är trasig.

Den kan förstås vara andra fel också, men...

Sportluftfilter?

Bra fråga där Brådhis!
Sådana otyg har ju dödat bilar förr.
Risken med att besiktiga utan inkopplad LMM är att avgasvärden troligen blir kass. Om TS nu funderade på saken.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
tengan12
6 mars 2023 · 5 Inlägg

bytte lmm och bilen gick som vanligt så det var den som var fel. Och nej sitter inget sportluft på. Bilen gick igenom bess idag smile

Senast redigerat av tengan12 (6 mars 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang