Låsta bältesspännare

RubinBjornqvist
16 mars 2023 · 2 Inlägg

Tja, Har en BMW E39 som jag har hållt på och gjort i ordning och nu så är det egentligen bara att sätta tillbaka all inredning men då mötte jag på ett problem. Jag har bytt fjädrar på den varav topplagringen sitter inne i coupen och för att komma åt så behövde jag ta bort bältes hållarna/spännarna på höger och vänster sida men nu när jag ska sätta tillbaka de så går det inte att dra ut bältet för att kunna sätta dem på plats. Dem har hela tiden suttit kvar nedtill utan jag skruvade bara bort dem ovanpå och lagt dem "i sätet" eller ja där sätet ska va när jag väl fått allt på plats. Så nu undrar jag vad som kan vara problemet eftersom dem inte var totalt stummt låsta innan utan blivit de när bältet fått rulla ihop sig. Det går alltså inte att bara dra i rullen och sätta tillbaka den där uppe för att sedan ta på all annan inredning!

Oreggad Ruter Knekt
16 mars 2023 · 644 Inlägg

Intressant fråga om någon kan ge bra detaljerad lösning på problemet.

Varit med om liknande, hade inte någon speciell prestige igång, så jag våldade/tog isär det mesta jag kunde tills jag hittade "spärren" och tallade lite på den så bältet rullade ut. Hade hakat sig pga den blev överfull.
Kanske går med någon veckad plastbit med hake men fördel att veta hur det ska funka och hur det ser ut.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
zzr94092
16 mars 2023 · 4 383 Inlägg

Du måste hålla rullen i samma läge som när den är monterad,för att kunna rulla ut bältet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang