Ladda

passatmaffia
16 mars 2023 · 97 Inlägg

Tjena kan man ladda det stora bakre batteriet?på större dieselbilar som har 2 batterier,ett större å ett mindre
Har fått höra att man absolut inte ska startkabla via det bakre batteriet så tänkte kolla för säkerthets skull om man kan ladda upp det,men de borde man väll kunna utan att de händer ngt dåligt

Jesper328
16 mars 2023 · 2 370 Inlägg

Varför inte?
Man har ju stolparna i motorrummet just för att det är smidigare att kabla där när batteriet sitter i bagaget.

Up the RA
passatmaffia
16 mars 2023 · 97 Inlägg

Jesper328 skrev:
Varför inte?
Man har ju stolparna i motorrummet just för att det är smidigare att kabla där när batteriet sitter i bagaget.

Aha har bara hört att man inte ska startkabla från de batteriet,är ej bilkunnig därför fråga jag här

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 mars 2023 · 17 473 Inlägg

Använder du bilen dagligen eller?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
passatmaffia
16 mars 2023 · 97 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Använder du bilen dagligen eller?

Ja
Var till en verkstad ikväll å han hade lite bättre saker än min biltema multimeter elle va de kallas,han sa att generatorn ladda för lite

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 mars 2023 · 17 473 Inlägg

passatmaffia skrev:

Hybrid_ skrev:
Använder du bilen dagligen eller?

Ja
Var till en verkstad ikväll å han hade lite bättre saker än min biltema multimeter elle va de kallas,han sa att generatorn ladda för lite

Okej. Ja går den ner på 12-12,4 så är det lurigt. Sen när bilen stått ett tag så har väl batteriet hämtat sig lite.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
passatmaffia
16 mars 2023 · 97 Inlägg

Hybrid_ skrev:

passatmaffia skrev:

Hybrid_ skrev:
Använder du bilen dagligen eller?

Ja
Var till en verkstad ikväll å han hade lite bättre saker än min biltema multimeter elle va de kallas,han sa att generatorn ladda för lite

Okej. Ja går den ner på 12-12,4 så är det lurigt. Sen när bilen stått ett tag så har väl batteriet hämtat sig lite.

Aaa de är läre va något sånt
Tack för all hjälp 👍

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang