Bmw felkod p2626

Karim22
16 mars 2023 · 42 Inlägg

Hej, idag tändes motorlampan på bilen, det är en bmw 325i med n53 motorn, läste felkoder och fick en felkod som var p2626, märker ingen skillnad på bilen den går fint och jämnt och har fortfarande full effekt, är detta mest troligt lambdasonden som är trasig? Fueltrim värdena på bank 1 var även lägre än på bank 2

Senast redigerat av Karim22 (16 mars 2023)

passatmaffia
17 mars 2023 · 97 Inlägg

Äre bensin motorn?
För isåfall har en polare samma problem å de är att bilen klagar på nya bensinen

Karim22
17 mars 2023 · 42 Inlägg

Ja det är bensin

Karim22
17 mars 2023 · 42 Inlägg

passatmaffia skrev:
Äre bensin motorn?
För isåfall har en polare samma problem å de är att bilen klagar på nya bensinen

Så du påstår att det egentligen inte är nå fel på bilen, utan bara bensinen?

passatmaffia
17 mars 2023 · 97 Inlägg

Karim22 skrev:

passatmaffia skrev:
Äre bensin motorn?
För isåfall har en polare samma problem å de är att bilen klagar på nya bensinen

Så du påstår att det egentligen inte är nå fel på bilen, utan bara bensinen?

I hans fall så var det så ja.dem gjorde ju nå skit me bensinen  dem blanda i mer etanol bland annat,efter de vet ja att han fick en motorlampa som lyste för det,jag har även haft en Audi a4 me en tsfi motor som det var likadant på

Senast redigerat av passatmaffia (17 mars 2023)

jaka54
17 mars 2023 · 5 680 Inlägg

Så de gjorde något skit med bensinen? De blanda i mer etanol?!
Tror inte att bensinen skulle vara problemet eftersom alla andra bilar funkar perfekt.wink
Tror att det är fel på lamdasonden!

passatmaffia
17 mars 2023 · 97 Inlägg

jaka54 skrev:
Så de gjorde något skit med bensinen? De blanda i mer etanol?!
Tror inte att bensinen skulle vara problemet eftersom alla andra bilar funkar perfekt.wink
Tror att det är fel på lamdasonden!

Ja de är något me den nya utblandningen,den varnar för fel,men de är inget fel,polare var in på sin med en verkstad och dem försökte och kom fram,likaså gjorde jag med min Audi,

jaka54
17 mars 2023 · 5 680 Inlägg

Så DE försökte hitta? Hur kan du bara tro att det skulle vara fel på bensinen när miljontals bilar i europa använder 95oktan.

passatmaffia
17 mars 2023 · 97 Inlägg

jaka54 skrev:
Så DE försökte hitta? Hur kan du bara tro att det skulle vara fel på bensinen när miljontals bilar i europa använder 95oktan.

Ska ta reda på imorgon så ska jag skriva till dig !

Jesper328
18 mars 2023 · 2 333 Inlägg

Nej.
E10 innehåller mellan 1 till 5 procent mer etanol jämfört med gamla E5.
Flertalet länder på vår planet har kört länge på E10, och jag köper inte att detta har någon inverkan.
Isåfall hade kunder löpt amok, och tillverkarna hade åtgärdat detta Blixt Gordon.

Visst har etanol ett annorlunda stökiometriskt värde jämfört med bensin (9,73:1 kontra 14,7:1), men nu snackar vi som sagt 1%-5% vilket de flesta bilar med ett primitivt styrsystem fixar utan att bränslemängdsanpassningen får tuppjuck.

Jag tror snarare på;
Avgasläckage
Vakuumläckage
Defekt lambdasond eller kablage
Strulig EGR-ventil
Läckage EGR-rör

Senast redigerat av Jesper328 (18 mars 2023)

Up the RA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang