Honda CRV 2014 PGM-FI

crvhonda
8 maj 2023 · 1 Inlägg

Tjena,
När jag skulle hem från jobbet stod det PGM-FI på displayen. Något jag inte sett tidigare. Bilen går bra, inga konstigheter. Märkte att "dioden" som lyser grönt/grönare beroende på hur ekonomiskt du kör inte reagerar alls. Något högre dieselförbrukning det senaste 0.5-0.51 l/mil istället för normalt 0.48.

Något som har en gissning vad som är fel? Varför lyser lampan

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 maj 2023 · 17 470 Inlägg

Bilen har upptäckt något fel i insprutningen. Kan vara någon givare som ger fel värden. Avgas inkluderat. Utan felkoder är det svårt att sia om vad som felar. Kan vara så att den snart tänder motorlampan och går i limp med.

torsen här på Gorg tror jag är rätt kunnig om dessa. Vi får väl se när han läser senare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
9 maj 2023 · 7 234 Inlägg

Tack hybrid.
Stämmer att jag har en CR-V 2015(B) köpt ny 2015.(plus en del andra bilar, haha)
Men det är en bensinare.
F ö har jag inte haft något fel på Hondan under de snart 8 år jag ägt den, så vad gäller felsökning på den har jag ingen erfarenhet - en nackdel om man gillar att pyssla med bilar!(men jag har ju bl a Citroen också så........(

B t w första frågan om CR-V på det här forumet - vad jag vet.

Jesper328
9 maj 2023 · 2 366 Inlägg

Läs ut felkoder, annars får du tyvärr bara gissningar... och man gissar inte när man reparerar bilar.

Up the RA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang