Mercedes W210 230e slangad startar inte

Simon0103
14 maj 2023 · 2 Inlägg

Har en Mercedes w210 230E Bensin från 1996. Hade oturen att få soppan slangad förra veckan och efter detta går den inte igång. Har fyllt på bensin och han får bensin hela vägen fram till insprutningen(Har haft loss slangen och kollat). Den tänder på startgas.

Men tror fortfarande att felet har med slangning att göra då något är lurt. Först och främst fattar jag inte hur de har fått ur bensinen. Tanklocket var fortfarande låst när jag kom till bilen och tankmätaren har slutat funka. Det är inget hål i tanken undertill. Någon som har en aning om hur de kan ha fått ur bensinen och vad som kan vara fel på den??

Utmarks-Loke
14 maj 2023 · 5 833 Inlägg

Om tankmätaren slutat funka kanske de slangat via den? Jag vet inte hur det är på just den modellen men ibland sitter nivågivaren i en egen liten lucka från toppen på tanken. Kan de ha öppnat bagageluckan och kommit åt därifrån?

Du har bensin ända fram till motorn men har du ordentligt tryck? Det skall spruta ordentligt om du lossar slangen och hänger ner i tex. en 2 liter PET-flaska och låter någon sätta på tändningen så pumpen kommer igång

Simon0103
15 maj 2023 · 2 Inlägg

Tack för svar. Det är bra tryck på pumpen. Gjorde exakt som du skrev. Hängde på en petflaska och drog på tändningen. Bagaget var också låst och inte inbrutet.

jaka54
15 maj 2023 · 5 719 Inlägg

Hur vet du att någon slangat din bil?

trubbelturbo
15 maj 2023 · 1 459 Inlägg

Vilt spekulerade nu, men kan det ha med avluftningen av tanken att göra? Tänker att när bilen blivit slangad så har någonting gått sönder/blivit igensatt,men som kanske inte märks när du tagit loss slangen och kört utanför "slutet system".

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang