Eftermontera farthållare på automatbil

moas70
24 maj 2023 · 7 Inlägg

Halloj

Jag har en Volvo s70 och har ingen farthållare på den. Jag skulle därför vilja eftermontera en. Jag är lite osäker på hur det ska gå till men iaf..
Jag har hittat ett komplett farthållarsats till Volvo v70 gen 1 som har suttit på en manuell. Men jag har en automat. Är det något som skiljer eller funkar det att sätta dit en sån?

ifall någon har tips för övrigt när det kommer till att eftermontera farthållare så tar jag tacksamt emot tips:)

Noobnisse
25 maj 2023 · 181 Inlägg

Jag har faktiskt ingen aning, men på denna annons:
https://www.tradera.com/item/343534/591 … nuell-aut-

Står det beskrivet "farhållar sats till både manuell o aut, volvo 97-98". Kanske slänga iväg ett meddelande till annonsören och fråga om du kan få ta del av monteringsanvisningen? 
Fast monteringsanvisning går säkert att hitta som PDF någonstans på cyberspace för den som söker

moas70
26 maj 2023 · 7 Inlägg

Noobnisse skrev:
Jag har faktiskt ingen aning, men på denna annons:
https://www.tradera.com/item/343534/591 … nuell-aut-

Står det beskrivet "farhållar sats till både manuell o aut, volvo 97-98". Kanske slänga iväg ett meddelande till annonsören och fråga om du kan få ta del av monteringsanvisningen? 
Fast monteringsanvisning går säkert att hitta som PDF någonstans på cyberspace för den som söker

Tusen tack! Den hade jag inte sett på tradera förut men köpte den precis den som du länkade, så får se om det fungerar sen 😃

Lucif3r
26 maj 2023 · 2 183 Inlägg

Enda skillnaden är att du inte har någon nytta av kopplingsbrytaren.

Brådhis * Voff voff *
27 maj 2023 · 10 244 Inlägg

moas70 skrev:
Halloj

Jag har en Volvo s70 och har ingen farthållare på den. Jag skulle därför vilja eftermontera en. Jag är lite osäker på hur det ska gå till men iaf..
Jag har hittat ett komplett farthållarsats till Volvo v70 gen 1 som har suttit på en manuell. Men jag har en automat. Är det något som skiljer eller funkar det att sätta dit en sån?

ifall någon har tips för övrigt när det kommer till att eftermontera farthållare så tar jag tacksamt emot tips:)

Det skiljer mellan 97-98 (samt vissa 99) och 99-00, dvs mellan dom med vajerstyrt spjäll och dom med elektroniska spjället.

Det går att eftermontera på båda varianterna, men sakerna är inte kompatibla mellan dom.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
moas70
27 maj 2023 · 7 Inlägg

Brådhis skrev:

moas70 skrev:
Halloj

Jag har en Volvo s70 och har ingen farthållare på den. Jag skulle därför vilja eftermontera en. Jag är lite osäker på hur det ska gå till men iaf..
Jag har hittat ett komplett farthållarsats till Volvo v70 gen 1 som har suttit på en manuell. Men jag har en automat. Är det något som skiljer eller funkar det att sätta dit en sån?

ifall någon har tips för övrigt när det kommer till att eftermontera farthållare så tar jag tacksamt emot tips:)

Det skiljer mellan 97-98 (samt vissa 99) och 99-00, dvs mellan dom med vajerstyrt spjäll och dom med elektroniska spjället.

Det går att eftermontera på båda varianterna, men sakerna är inte kompatibla mellan dom.

Ahaa okej men jag beställde en som enligt beskrivningen skulle passa 97-98 (har inte fått leveransen ännu) och jag har en 97. Då borde det väl funka eller?

Brådhis * Voff voff *
28 maj 2023 · 10 244 Inlägg

moas70 skrev:

Brådhis skrev:

moas70 skrev:
Halloj

Jag har en Volvo s70 och har ingen farthållare på den. Jag skulle därför vilja eftermontera en. Jag är lite osäker på hur det ska gå till men iaf..
Jag har hittat ett komplett farthållarsats till Volvo v70 gen 1 som har suttit på en manuell. Men jag har en automat. Är det något som skiljer eller funkar det att sätta dit en sån?

ifall någon har tips för övrigt när det kommer till att eftermontera farthållare så tar jag tacksamt emot tips:)

Det skiljer mellan 97-98 (samt vissa 99) och 99-00, dvs mellan dom med vajerstyrt spjäll och dom med elektroniska spjället.

Det går att eftermontera på båda varianterna, men sakerna är inte kompatibla mellan dom.

Ahaa okej men jag beställde en som enligt beskrivningen skulle passa 97-98 (har inte fått leveransen ännu) och jag har en 97. Då borde det väl funka eller?

Det borde det definitivt göra. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 maj 2023 · 13 669 Inlägg

dom gamla är smidiga bara ploppa i relät och vacuumpump och vacuum bubblan till gasspjället och in med slangen in i bilen..   finns en genomfart under bromsservon för det smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Lucif3r
28 maj 2023 · 2 183 Inlägg

Growe skrev:
dom gamla är smidiga bara ploppa i relät och vacuumpump och vacuum bubblan till gasspjället och in med slangen in i bilen..   finns en genomfart under bromsservon för det smile

Du glömde ljus-spaken wink Utan den händer det inte mycket med farthållaren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang