Jag vill inte spamma men. Är det värt 84.000 kr för en bil som gått 17.000 mil?
Hybrid_ skrev:
Den där hade jag köpt alla dagar i veckan om jag behövde en sådan. Men pruta så mycket du kan. Lite högt pris kanske. Men bra bil.
Ok! Men tänker du inte att den kan haverera om några tusen mil? Sura pengar i så fall.
Senast redigerat av Forkrefits (19 juli )
Fasen. Nu kom köpsuget. Haha. Tack för input.
Hybrid_ skrev:
Det du ska göra är och se till att AC kyler bra, Inte fel om du kan köpa/låna en billig IR-termometer innan köp. Från munstycken ska det hålla 3-4 plusgrader vid motor på förhöjd tomgång och full kyla efter en liten stund. Vill minnas att det är stora busstorkare på denna modell. De ska sköta sig och inte vara sladdriga. Vid provkörning ska du dra på utav helvete när den blivit lite varm så att du ser att den fungerar som den ska. Nedväxling mellan 3 till 2 ska inte kännas taggig i växelspak.
17000 mil på den är ingenting. Kolla så airbag(SRS)-lampa och motorlampa lyser vid tändning påslagen innan start.
Vid 40000 mil är det bilbyte.
Tack för tips. Sparar dem.
Muskelbil skrev:
https://www.wayke.se/objekt/3bfe945f-3b3b-44f0-83ff-c95021d4941e/kia-carens-1-7-crdi-komf-7-sits-dragkrok-manuell
Lägre miltal och bättre handlare
Är det en bra app eller samlingssida att hålla koll på?
Mossan1 skrev:
Forkrefits skrev:
Många verkar tycka att efter 20.000 mil är skroten nästa anhalt.
Ofantligt seglivad myt.
Bilbranschen jobbar INTE för att jobba bort den heller liksom.
Undvik dom exklusivare modellerna så är det lungt. Dvs dom med extra många potentiella felkällor. Dom ska man tusan lika stor plånbok för att ha gamla som nya, trots prisskillnaden.
"Normala" bilar = inga problem om dom sköts. Sen kan man välja ner eller mindre pålitliga modeller, men...
Hade själv en V70 som passerat 40k med orginal koppling. Såldes fullt fungerande till en semibekant, och den rullar än. Har också haft en Toyota 4wd som passerade 45k innan den skrotades pga kraftig rost. Drivlinan hade nog klarat en karross till..
Skönt att höra!
Vettemannen skrev:
Forkrefits skrev:
Hybrid_ skrev:
Den där hade jag köpt alla dagar i veckan om jag behövde en sådan. Men pruta så mycket du kan. Lite högt pris kanske. Men bra bil.
Ok!
Men tänker du inte att den kan haverera om några tusen mil? Sura pengar i så fall.
Tänker man sådär hela tiden så kan man ju inte köpa nån bil överhuvudtaget.
/Benny
Nä men det jag menar är att jag köpte min Toyota som gått typ 20.000 mil för 18.000 kr. Det kändes mer rimligt än 20.000 mil för 90.000 kr. Men nu verkar alla överens att det inte så mycket på en bil från 2015 som håller ok/bra kvalité.