3437
Sök

Kan jag använda en kombination av 2 M+S däck på 205 55 R16 och 2 vinterdäck med dubbar borttagna på 195 55 R16

9 oktober
Trådstartare
Kan jag använda en kombination av 2 M+S däck på 205 55 R16 och 2 vinterdäck med dubbar borttagna på 195 55 R16? Jag läser på internet men det är inte särskilt Sverigespecifikt. En mekaniker berättade inte kan använda men jag tvivlar på mekanikerns kunskap.
Senast redigerat av MondeoCombiMk3Ptrl2 (9 oktober )

14 oktober
Trådstartare
Tack! Kunde inte kolla däckets år i helgen. Men förstod att ett vinterdäck med dubbar borttagna inte riktigt är ett M+S-däck. Så jag kan lägga till dubbar på vinterdäcket om jag använder det på vintern.
Kan jag nu använda M+S däck på 205 55 R16 med snömärke fram och dubbade vinterdäck på 195 55 R16 bak på vintern? Jag är orolig för förändringar i storlek.

14 oktober
Trådstartare
Lucif3r skrev:
jaka54 skrev:
Så varför inte köpa nya däck?

Eller heck, bättre begagnade om det är tight med pengar.... Fortfarande betydligt bättre än att blanda massa olika skräp.

Ja. köp förmodligen ett nytt par M+S dack 205 55 R16 och kommer att använda andra par 205 55 R16. Släng odubbade vinterdäck. Den jag har mer än 5mm mönsterdjup. Det är dåligt för miljön att slänga saker som kan fungera spelar ingen roll hur väl du återvinner så ville veta i detalj. Det är förstås dåligt för ekonomin också.

Sök