Jesper328 skrev:
B205E och B235E.
Dvs Trionic7 2.0 och 2.3 litersmaskinerna har båda ett turboaggregat som heter Garrett T1752S, i folkmun GT17.
De är lite halvkassa, men som tur är så är Saabar lättskruvade.

Aeron har en Mitsubishiturbo.
Tidiga 9-3 Aero har en Garrett T25 vilket är ett bra aggregat.
Skulle inte rekommendera NG9-3 (2004+) då de är väldigt plastiga och dystra.
Känns inte som en Saab, utan snarare som den GM-produkten som den är.
Kör på en 9-5 Aero eller något och tag sedan hand om den.
Enligt min vän på Maptun så är en 9-5 Aero automatare med deras 315hk kit ?facit?.

Jag har haft en manuell med den setupen vilket var en väldigt trevlig bil, snittade 0.93L/milen på E85 om man var snäll på gasen.