2668
Sök

Felaktigt monterade navringar

4 Inlägg
14 februari
Trådstartare
Hej, skulle behöva lite hjälp av nån kunnig person. Har vibrationer i min nya Nissan Ariya när jag bromsar. Var på verkstaden idag och de sa att bromsarna behöver bytas pga felaktigt monterade navringar. Kan detta verkligen stämma?? Vill minnas att vibrationerna fanns även innan jag satte på navringar i samband med vinterdäck. Sen kan man ens montera navringar fel? Det är en rund plastbit som ska sitta på en rund ring...

4 Inlägg
14 februari
Trådstartare
Ja skeva bromsskivor är vad de säger. Men om navringen på något sätt sitter fel så borde det ju vara vibrationer när jag kör också och inte bara vid inbromsning. Dessutom borde väl snarare fälg och däck ta skada istället för bromsskiva??

4 Inlägg
15 februari
Trådstartare
Tack för svaren. Att skivorna skulle vara slut är väl inte möjligt på en bil som gått 600 mil? Dessutom körd enbart med e-pedal så mest motorbromsning..

4 Inlägg
15 februari
Trådstartare
Ja precis, de menar att skivorna blivit skeva pga felaktiga navringar. Men jag förstår inte hur skivorna skulle kunna ta skada men varken däck eller fälg.

Två navringar var i delar men jag hade ju inte fått på hjulet riktigt om den hade suttit halvt på tex. Då hade ju navet varit större än fälgen. Förtydligar att det bara suttit en navring per nav.

Sök