3960
Sök

Spindelled Saab 95 -02

21 Inlägg
26 november 2025
Trådstartare
Hej, jag håller fortfarande på att lära mig skruva själv på bilar så jag är inte superhaj på allt.?
Jag har en 2002 95 aero med 16xxx mil

Hur som helst så fick jag 2a på bessen på glapp spindelled vä fram. Jag har beställt den och fått hem den men inte tagit tag i jobbet för jag vet inte riktigt vad som väntar.

Jag undrar om de nåt man behöver tänka på, om det är svårt och vad som kan vara ett helvete. Krävs hjulinställning? Isf går det att undvika för den fick nu hjulinställning för ca ett halvår sen dvs typ 200 mil

Tacksam för svar

//Hannes

21 Inlägg
27 november 2025
Trådstartare
Okej, jag är 99% rätt för jag har den första faceliften, dvs den som kom -02 så det bör va rätt den jag köpt, alltså den första du skickat länk på med den tjocka tappen.

Jag tackar så mycket för hjälpen??

21 Inlägg
30 november 2025
Trådstartare
Okej tack för svaren!
Jag testade byta spindelleden idag. De gick inte?.

De tre bultar som satt i länkarmen satt satan men gick att få loss efter mycket 5-56 och kämpande så gick det, likaså med muttern som sitter på den bulten som ska nypa, det gick tillslut men den bulten satt som berget.

Jag lyckas inte dra ut den bulten som nyper spindelledens tapp och får därför inte ut spindelleden, jag har testat alla knep jag kan komma på.

Därför så lämnar jag in skiten till verkstaden och hoppas dom är skickligare än mig?

21 Inlägg
30 november 2025
Trådstartare
Japp jag har försökt få den bulten att snurra på sig med det slutade med att den blev rundragen, jag har även bankat som en idiot och drängt i 5-56 men de går tamejfan inte.
Så tyvärr får det bli verkstadens huvudvärk, synd bara att de kommer kosta lite?

Sök