6461
Sök

Skruvat.se gått åt helvete?

1 311 Inlägg
4 december 2025
Trådstartare
Har då o då beställt från skruvat senaste 10 åren och leveranstiden/svarstiden på kundtjänsten har bara blivit sämre o sämre.
Beställde i måndags lite prylar för helgens planerade jobb och allt hade 2-4 dagar leveranstid idag fick jag bekräftelse att 3 av ca 15 produkter skickats.
Kontaktade kundtjänsten redan i måndags via mail både via deras kontaktformulär och deras e-post men inget svar än. Dom verkar helt tagit bort möjligheten att ringa dom eller så är de bara jag som inte hittar vart dom dolt de på sidan.

Har jag haft otur eller är de fler som upplever samma sak?

Tråkigt då man vill sponsra bolag baserade i Sverige.

1 311 Inlägg
4 december 2025
Trådstartare
Fick svar från deras support på det ena av mina meddelanden nu.

Dom hade Cybermåndag i måndags(100 kr rabatt på köp över 1000kr) men gick inte beställa med den koden dom man skulle mata in i kassan. Tänkte de löser ju vilken vettig kundservice som helst i efterhand så beställde ändå för jag behövde ju ordern ganska akut.

"Jag ser att du lade en order den 1/12 med ordernummer O0000753470.
På den ordern är samtliga produkter rabatterade, och tyvärr går det inte att kombinera rabattkoder med reaartiklar eller kampanjvaror."

Alla 12 produkter i korgen har 5% rabatt, hela deras sida har 5/10% rabatt på alla produkter så de går ju inte öht o nyttja Cybermåndag-rabatten då. Vilket skämt till bolag.

1 311 Inlägg
4 december 2025
Trådstartare
simlar skrev:
Har slutat helt att köpa från skruvat.
Trots att hemsidan visar att produkterna är i lager så visar det sig sen oftast att det är restorder med flera veckors leveranstid.

Inte bara skruvat som blivit dåliga heller, många svenska webbutiker har blivit likadana med felaktiga lagersaldon och dålig kommunikation samt svåra/långsamma att få tag i kundtjänst.

De här var min absolut sista order ifrån dom. Skruvat har ju ändrat concept vad jag vet och är väl typ en front till ett utlandslager nu för tiden. Tidigare låg dom i Slagsta 2 minuter från där jag bor och man kunde till och med hämta sin order där om man frågade kundtjänsten snällt o fick rätt medarbetare.

1 311 Inlägg
4 december 2025
Trådstartare
doktorduett skrev:
kundservice är ett ord man försöker att utplåna från jorden
det gäller nästan alla företag

Ja sitter den någon verklig person på kundtjänst så är de gömt bakom AI och FAQ och annat man måste gå igenom först.

1 311 Inlägg
5 december 2025
Trådstartare
Såg nu att de var oljan jag beställde av dom som inom 1.5 mil från oljebytet rasade lagren på min Forester.
Kan ju varit slumpen men lite suspekt ändå.

Trodde den oljan var från mekonomen när raset skedde då jag köpte ett parti där då dom hade 50% under samma period.

Motor som renoverats ~1000 mil tidigare så bör ju inte varit något fel på motorn men man vet ju aldrig.

1 311 Inlägg
7 december 2025
Trådstartare
doktorduett skrev:
Vita_Vargen skrev:
Såg nu att de var oljan jag beställde av dom som inom 1.5 mil från oljebytet rasade lagren på min Forester.

Trodde den oljan var från mekonomen när raset skedde då jag köpte ett parti där då dom hade 50% under samma period.

Motor som renoverats ~1000 mil tidigare så bör ju inte varit något fel på motorn men man vet ju aldrig.

jag tror knappast det var oljans fel, om det var motorolja du köpte o inte typ rostolja eller annan smörja som inte hör till i motorn

Nä som jag skrev. Är väl slumpen bara att motorn small då.

Growe skrev:
Vita_Vargen skrev:

det är en subaru så du får vara glad att du fick så många mil iallfall.. dom är ju verkligen kända för att ha stabila underdelar som aldrig får lager knack *host*

Jag fick inte så många mil, köpte den, körde hem den, åkte till besiktningen och sen small den. Ca 8 mil totalt, smidigt med 2750 kr milen big_smile
Andra subarun jag rasar vevlager på, men den andra, en STi pressades ändå ganska hårt när de skedde men inte så pass så jag tycker den heller skulle rasat. Skitmotorer egentligen men "lätta" o bygga och underbara när dom funkar.
STi'n som rasade var min andra Subaru, sen dess har jag totalt haft 26 st och lagt ca 10 000 mil på dom, 2 st vevlagerras och en topplockspackning ^^

1 311 Inlägg
9 december 2025
Trådstartare
Growe skrev:
bytte du oljekylare och sånt...  vanligt fel att det ligger skräp kvar sen tidigare ras..   kussen hade en relativt ny wrx sti och den rasade ett vevlager som gick så han gick full retarded och tror den bilen fungerade för honom.   han fick veven polerad körde bästa racelagrena h-profil och lite sånt men helt orginal i övrigt då verkade det ha fungerat okej.. men det är lätt att man försöker sig på genvägar eftersom det kostar en del att byta allt som oljan passerat som inte riktigt går att komma åt och göra rent utan speciella kunskaper och verktyg..

"Jag fick inte så många mil, köpte den, körde hem den, åkte till besiktningen och sen small den. Ca 8 mil totalt, smidigt med 2750 kr milen big_smile"

Motorn renoverades 1000-1200 mil innan jag köpte den smile

Min STi där jag renoverade motor fick nytt allt. 170 000 kr landade de bygget på 2016

1 311 Inlägg
9 december 2025
Trådstartare
Superiora skrev:
I och med att allt fler kundservicar och kontaktvägar försvinner så väljar jag i första hand lokala handlare som man rent fysiskt kan besöka.

Kan rekommendera Thansen och Motonet, klart vettigare priser än mekonomen/autoexperten. Var riktigt imponerad över motonet när jag var i Finland för 5 år sen. Dom har börjat spridas i Sverige men har inte så många butiker än.

1 311 Inlägg
19 januari
Trådstartare
granadadr skrev:
Roozty skrev:
Bilisterna.se gjorde ett test av Skruvat, Mekster & Trodo. De köpte exakt samma produkt vid samma klockslag. Och mejlade samtliga vid samma klockslag.

Trodo svarade på mejl efter 7 min, Mekster 17 min, Skruvat 8 dagar.  Skruvat hade längst leveranstid.

Testet utvärderades enligt nedan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/52/51493/51493-ff883af8a0280a5909a06adcd5be3092.jpg

har gått 4 veckor sen jag skickade tillbaka skiten sad  lär nog bli utdraget,, börjar fundera på att Polisanmäla,,

2.5 v sen jag skickade tillbaka mina grejer. Fortfarande inga pengar tillbaka här.

Sök