7910
Sök

Åsikter om 18 års bil

8 Inlägg
8 januari
Trådstartare
Hej alla!
Admin får ta bort om detta är icke relevant :-)

De börjar närmar sig för mig att skaffa 18 års bil och behöver folks åsikter. Har varit sugen på ett tag att skaffa en S70 med någon mindre bensin motor. Men mina föräldrar har spånat in på att jag ska köpa en diesel V50 istället, eftersom vi redan har en sån.
Saken är att jag vet inte hur jag ska tänka. Eftersom jag vill ha något roligt och billigt att köra med. Men samtidigt något jag kan styla och köra ut på träffar. Så vänder mig till er här för era åsikter om vad ni hade tyckt.
Andra förslag är uppskattade också, helst Volvo isåfall
Mvh Ludvig :-)

8 Inlägg
8 januari
Trådstartare
Jokabsson skrev:
S70 är trevliga och bekväma. Ha även med dig S80 som är modernare och knappast dyrare än S70.

Den kantigare S70 ser ju dock lite ballare ut.

V50 är mer praktisk, smart, ?tråkig?.
Jag hade en V50 D2 -11 som jag fortfarande försöker förtränga. Växellådan gav upp efter några månader så jag sålde den som reparationsobjekt.. Annars billig i drift, drog oftast runt 0,45. Som 18-åring hade jag personligen köpt något roligare än en V50!

Ja D2an är bu billig å så ju, övningskör i vår sådan nu och den ger ju inga wow känslor. Det ända som lockar är ju att den är snål. Sen så är det inte så roliga bilar ut över det + att dem är i högre värden en t.ex s70. Så känns det nästan bäst att man köper en s70 som är billigare inköp men har nått man trivs att köra mer, så får man ta att de kostar någon krona extra milen.

8 Inlägg
9 januari
Trådstartare
Brådhis skrev:
V50 är väl en vettig bil, men tråkig.

Du är 18 år, köp nå´t kul och som du vill ha. En S70 är ju en beprövad och rejäl bil och även med en liten bensinmotor är den roligare än en V50.

Eller varför inte en S60?

De är också ett bra alternativ, har en polare som har en nu och har haft en innan och de är inget fel på dem. Synd att de inte ligger ute nån bra facelift till salu omkring skåne med omnejd.

8 Inlägg
9 januari
Trådstartare
spillolja skrev:
Kolla efter iskalla modeller
tex:
Ford Mondeo, hmm dom är inte så billiga längre

sad

Har sett dina tidigare inlägg här och förstår vad du menar. Men ford eller nått franskt lockar inte mig alls. Såg någon annan här också skriva något om budget och jag kan sikta på nånstans mellan 40-50 tusen. Men inte mer än 50, vill ha lite pengar över till "lullul"

Edit: Vill även tillägga att jag går fordon och transport programmet så har lite erfarenhet av att mecka + att har familj och vänner som också är intresserade. Så småpill är inget som skulle vara ett större problem heller för en. Men såklart vill helst ha en problem fri bil
Senast redigerat av Ludvig_Knutsson (9 januari )

8 Inlägg
14 januari
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Har det blivit något köp eller val av bilmodell?

Inte blivit något än, väntar tills april/maj eftersom jag fyller år på sommaren. :-)

Men s70 är fortfarande i tal. Men har fått erbjudande att köpa polarens Nicklas också.
Senast redigerat av Ludvig_Knutsson (14 januari )

8 Inlägg
14 januari
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Ludvig_Knutsson skrev:
The-GOAT skrev:
Har det blivit något köp eller val av bilmodell?

Inte blivit något än, väntar tills april/maj eftersom jag fyller år på sommaren. :-)

Men s70 är fortfarande i tal. Men har fått erbjudande att köpa polaren Nicklas också.

Du får inte handla med människor även om Niklas är en polare.

Bwhahahah, tack för att du skrev så XD

Sök